Як дурять у «чорну п’ятницю» (та в “кіберпонеділок”)

Шалені знижки — як лохотрон для довірливих покупців.

Шопоголіки з нетерпінням чекають так званої “чорної п’ятниці” — дня шалених знижок.

24 листопада  у магазинах  – ажіотаж.

Деякі магазини цілий місяць перед цим трублять про “чорну п’ятницю” і обіцяють знижки до 90 відсотків.

Насправді той, хто хоч раз “попікся” на власній довірливості,  на цей хитрий маркетинговий хід уже не поведеться. Бо розуміє, що ніхто собі у  збиток працювати не  буде. Мій сусід розповів, що хоче купити синові на Миколая смартфон. Поскаржився, поки збирав гроші, ціни підcкочили вгору. “Знаєте, чому у магазинах так зробили? — перепитав у мене. — Щоб у ту францувату “чорну п’ятницю” показати, як знизили вартість на речі, якими торгують. Тепер я куплю той телефон за ту ж саму ціну, яка була у вересні-жовтні. Але буду тішитися, ніби  купив за шалену знижку!”.

Сусід має рацію. Я також мало не купилася місяць тому, у п’ятницю, 13 жовтня, на одному з промислових ринків. У цей день навіть тривалість роботи ринку  продовжили до 22-ї години. Щоб довірливі покупці встигли після роботи повимітати прилавки.

Придивилася ще на початку жовтня собі пальто, яке коштувало 4 тисячі гривень. Втішилася, що за  два тижні зможу те саме пальто купити з 20-відсотковою знижкою. Яким було моє розчарування, коли того вечора цінник на речі, в якій себе вже уявляла, переклеєний. І вартість “мого пальта” збільшилася на тисячу гривень. Якщо від 5 тисяч відмінусувати 20 відсотків, виходили ті ж самі 4 тисячі. “То де ж ваша обіцяна знижка, дівчата?” — звернулася я до продавчинь.  “Мабуть, ви щось плутаєте”, –  навіть оком не моргнули.  Колись влаштовували розпродаж, насамперед, для того, щоб позбутися минулорічного мотлоху. Знижки на залежану продукцію, що вже вийшла з  моди, справді були суттєвими і  реальними.

За кордоном у “чорну п’ятницю” влаштовують “шалені знижки”, бо товар краще продати дешевше, ніж тримати на складах і витирати з нього пилюку. Натомість у нас, навіть у “чорну п’ятницю”, більшість магазинів йдуть на маніпуляції і влаштовують “лохотрон”, щоб отримати максимальну вигоду.  Тому й підвищують ціни напередодні знижок, а потім роблять так званий обвал цін. Такі маркетингові акції розраховані на категорію тих покупців, які хочуть купувати товари тільки зі знижкою. Тобто власники магазинів грають на азарті людей.

Думаєте, лише наші горе-підприємці «розводять» свого клієнта на знижки? Зовсім ні. Рік тому якраз у «чорну п’ятницю» я була у великому аутлеті, що неподалік Відня. Це таке собі своєрідне місто магазинів (до речі, вони у формі будиночків) різних марок і брендів — від демократичних до брендів класу люкс, типу Prada, Gucci, Hugo Boss… Людей у день шалених знижок було тьма, не проштовхнутися. Щоб знайти місце на парковці, ми накрутили кілька кіл. Вперше в Європі я побачила черги. Люди стояли з півгодини, щоб увійти в  магазин. Народ  з таким азартом носився від магазину до магазину, що складалося враження, ніби ці (та й усі інші магазини у світі) працюють останній день. Мені вдалося проштовхнутися у кілька магазинів, які мене цікавили. Справді, на всі товари були знижки, але не шалені. Зазвичай 20−30 відсотків, максимум — 50 відсотків. Але підступитися до речей, а тим паче поміряти, шансів не було. До примірочних також вишикувались черги. Я на цей дурдом подивилася, махнула рукою і поїхала звідти у Відень. Поверталася до Львова через кілька днів і вирішила по дорозі знову заїхати у цей аутлет. Яким було моє здивування, коли зайшла у ті самі магазини, що і кілька днів тому, та побачила… ті самі знижки. Але цього разу ніякого ажіотажу, людей обмаль, вибір товару той самий…

Ось тобі і “чорна п’ятниця”, а точніше, “розводка” по-чорному…

Джерело: Галина Ярема, Високий замок

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: