Афери з б/в іномарками: за ввезення “авто на рік” оштрафують на 600 тисяч

Шахраї стали наживатися на бажанні українців їздити на дешевих іномарках престижних моделей.Оскільки  ввезення недорогих б/в авто за новим законом стає все більш проблематичним, посередники просувають нібито легальну схему «ввезення на рік» машин з Європи.

авто жінка вінкодАле насправді автовласникові, який потрапив під перевірку доведеться давати хабар або платити сотні тисяч гривень штрафу.

Казки від шахраїв

Пригін авто з Європи з документами для їзди на рік посередники пропонують як просту альтернативу ввезення машин за пільговим акцизом, який за фактом виявився вельми витратним. Відомо, що на українських митницях на ці автомобілі завищують розмір мита і вимагають сертифікати, які доводять, що іномарки вироблені не в РФ.

Альтернативу цьому пропонують автори оголошень в мережі Інтернет.

Ми знаходимо вам поляка, він вписує вас співвласником машини в техпаспорт і приганяє її на територію України. Ви дивитесь, чи все в порядку, потім поляк дає вам довіреність на керування автомобілем. Все законно: є рішення Конституційного суду, яке дозволяє передавати авто третім особам»

– сказав нам посередник Євген, який попросив за свої послуги $ 300. Таких пропозицій з кожним днем стає все більше на сайтах безкоштовних оголошень.

За фактом же виявляється, що ця схема працює лише до першої серйозної перевірки – якщо доведуть порушення, водій заплатить штраф в 300% вартості розмитнення!

«Згідно зі статтею 485 Митного кодексу України, їздити на машині з іноземними номерами може тільки той, хто її ввіз. Шахраї посилаються на рішення Конституційного суду, але там мова йде про нерезидентів України – більшість наших громадян під цю категорію не підпадають».

618 тисяч штрафу за Volvo

Авто з іноземними номерами часто перевіряють фіскали, і знайомство з ними рідко стає приємним для «економних» водіїв. Так, 26 травня 2016 року Малиновський районний суд м. Одеси відмовив у задоволенні позову до Одеської митниці Державної фіскальної служби України, заступника начальника Одеської митниці Державної фіскальної служби України Кривонос С.Ю. про скасування постанови по справі про порушення митних правил (якою накладено штраф у 618 тис.грн.) від місцевого жителя, який їздив на автомобілі Volvo V70, який завіз на своє ім’я громадянин Йорданії.

“З матеріалів справи не вбачається жодних документів, які б підтверджували використання позивачем транспортного засобу «Volvo V70», р/н НОМЕР_2 для платного перевезення осіб або промислового чи комерційного платного або безоплатного перевезення товарів” – сказано у постанові.

Volvo V70 вольво авто

А от мешканця Бєлгорода-Дністровського оштрафували на 500 тис.грн. – він їздив на Opel Vectra з литовською реєстрацією, і це авто йому також незаконно передав в особисте користування громадянин Молдови.

Але “потрапити” можна не тільки під Одесою, а й буквально по всій Україні.

“Пости дуже часто стоять під Києвом, перевірки йдуть по великих містах. Поліцейський бачить, що машина з європейськими номерами, а за кермом не іноземець. Кличе співробітника митниці, який за базою перевіряє, хто і коли на ній перетинав кордон. Вирішити питання з митником коштує $ 200-300” – інформують.

Глава Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко говорить: виписати штраф за 485-ю статтею може тільки митник, але насправді у поліцейських теж є підстави, щоб оштрафувати.

«Шахраї запевняють своїх клієнтів в безкарності, а на випадок проблем дають свій телефон, мовляв, приїде група підтримки в напіввійськової формі і все владнає. Але мало хто знає, що копи можуть штрафувати таких водіїв за непостановку машини на облік, і тут вже ніяка група підтримки не допоможе», – підтвердив Назаренко.

“Їздять за принципом пан або пропав”

Охочі їздити на дешевих іномарках повинні враховувати, що, згідно з постановою Кабінету Міністрів України №1388, якщо машина ввозиться більше ніж на два місяці, господар-іноземець повинен здати іноземні номери та їздити на українських. Не варто забувати, що вивезти через рік машину з країни повинен той же, хто її ввозив.

«Що робити в такому випадку, своїм клієнтам посередники не говорять. Це все обман – якби схема була легальною, хіба їздили б жителі Західної України кожні п’ять днів перетинати кордон? Вони розуміють, що якщо попадуться, то у них відберуть машину, і вони трикратно заплатять за розмитнення. А люди в Києві вірять казкам про Конституційний суд і їздять за принципом пан або пропав», – пояснив Олег Назаренко.

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: