Шалені нечувані виграші поштою!

Тільки для цього необхідно придбати абсолютно непотрібні речі за явно завищеною ціною.

Аферисти придумують все більш витончені способи обману довірливих громадян. До редакції газети звернулася пенсіонерка, мешканка Києва – Ніна Іванівна Дудинська (прізвище змінене на її прохання), яка стверджує, що є власником виграшу в розмірі 295 тисяч гривень, інформують «Факти».

виграш лотерея приз

Правда, приз їй ніхто не поспішає віддавати. Навпаки, жінка змушена щомісяця витрачати чималі гроші зі своєї пенсії, щоб купити у фірми, яка оголосила її переможцем в якійсь лотереї, непотрібні їй речі.

– Подивіться, це лише частина всього того непотрібного, що я змушена була купити на фірмі, – каже Ніна Іванівна. – Це амулет від пристріту. Я його купила два роки тому за чотириста гривень. Хоча насправді це звичайна біжутерія. А ось скляна пірамідка… Вже й не пам’ятаю, для чого вона. Здається, щоб гроші залучати. Крім цього, у мене є різні чудодійні креми «від старості і всіх хвороб», книги з рецептами, за якими я навряд чи щось приготую, так як просто не зможу дозволити собі придбати, наприклад, кілограм мідій і інші рідкісні інгредієнти. А ось це не просто гребінець, а спеціальний прилад для масажу голови. Коштує він, між іншим, 270 гривень. Хоча насправді це – звичайний масажний гребінець, який в магазині можна придбати за двадцятку, але в її рукоятку для чогось поставили батарейку. Масаж вона не робить, зате сильно гуде.

– Навіщо ж ви купуєте всі ці непотрібні речі? – дивуюся я.

– Так я тільки зараз зрозуміла, що вони нікому не потрібні. Але протягом останніх двох років купувала все це немов під гіпнозом. Мені кожен місяць надсилали якісь каталоги, а я звідти щось вибирала. Все почалося з того, що я виявила в своїй поштовій скриньці рекламу «Книги – поштою». Я колишня шкільна вчителька української та зарубіжної літератури. Звичайно ж, каталогом книг, які мені пропонували, зацікавилася. Пішла на пошту, оформила замовлення. Для цього в анкеті вказала всі свої дані – від домашньої адреси до мобільного телефону. Моє замовлення – дві недорогі книжки – прийшло досить швидко. Більше купувати нічого не збиралася. Уже й забула про рекламу в поштовій скриньці, як раптом отримала дивне повідомлення: «Вітаємо! Ви виграли в лотереї!» Я людина взагалі-то не дуже довірлива. А тут, здавалося, і так зрозуміло, що сталася якась помилка. Адже ні в якій лотереї участі не брала. Однак в повідомленні були вказані мої прізвище, ім’я та по батькові. Говорилося про те, що я виграла десять тисяч гривень. Що я зробила з цим повідомленням? Викинула його в урну. Потім протягом декількох місяців на мою адресу приходили і інші листи, де мене оголошували переможцем. Причому звернула увагу, що ці повідомлення приходили з різних адрес. Я ставала «переможницею» то якоїмь «Фортуна плюс», то в лотереї «Колесо удачі». Але ігнорувала ці листи аж до останнього часу. А потім мені повідомили, що я виграла 295 тисяч гривень – і – нерви не витримали. Подумала: а раптом і справді мені так пощастило? Все-таки вирішила відповісти на останній лист, відправлений з чергового ТОВ «Щаслива пошта» (назву змінено. – Авт.). Я подумала, що нічого не втрачаю. Грошей з мене не вимагали. У повідомленні було написано, що приз мені видадуть обов’язково. Тільки потрібно вирішити, яким чином його отримаю. І зав’язалася моя переписка з директором «Щасливої ​​пошти». Мене відразу попередили, що відтепер, щоб не втратити право на приз, кожні десять днів я повинна робити якесь замовлення з їх каталогу. А для того, щоб мені відповіли з «Щасливої ​​пошти», теж повинна щось у них купувати. Якщо прострочу час – приз не отримаю. Я ж думала, що все вирішиться в найближчий місяць, але епопея з отриманням призу розтягнулася майже на два роки. Це зараз розумію, що мене навмисне втягували в переписку, щоб видурити побільше грошей. В одному з перших відповідей директор ТОВ «Щаслива пошта» написав: «Ми хочемо зробити отримання вами призу незабутнім. Приїдемо за вами на дорогому автомобілі, проїдемо по Києву, зробимо для вас екскурсію. Тільки повідомте, на якому лімузині ви хотіли б приїхати за призом? У нас є «Лінкольн», «Майбах», «Кадилак». Крім того, планувалося, що мене поведуть в дорогий ресторан, щоб відсвяткувати таку важливу подію. Від ресторану і «Кадилака» я відмовилася. І тоді мені прислали лист такого змісту: «Давайте ми вручимо вам приз в Чехії! Тільки потрібно придумати, на якому транспорті вас туди доставити, вибрати, в якому готелі зупинитися. Є одна проблема – потрібно найняти охоронця, який буде супроводжувати вас у поїздці. Сума-то немаленька». Потім про поїздку в Чехію забули і пообіцяли, що передадуть виграш з листоношею, який носить мені пенсію. Або перерахують гроші на картку. Цілий рік вони не могли придумати, який спосіб передачі грошей буде найбільш зручним. Мені надсилали по два-три листи на місяць, які я, щоб не втратити право на виграш, повинна була оплачувати покупками з каталогу. Сума кожної покупки становила не менше 400 гривень. Зовсім недавно директор ТОВ «Щаслива пошта» написав, що вони не відмовляються від виплати мені призу, але дуже просять відстрочку. Мовляв, у них криза, проте гроші обов’язково будуть. Потім у співробітника, який повинен був мені видати приз, захворів дядько. Знову виплату відклали. А я продовжувала кожен місяць робити непотрібні покупки. Зрештою написала їм: «Я не дійна корова для вашого лохотрону» – і пообіцяла звернутися в прокуратуру, відмовившись що-небудь у них купувати. Мене ще якийсь час намагалися «наставити на шлях істинний». Призначили навіть точну дату, коли нарешті отримаю приз. Але в зазначений час грошей, звичайно, не видали. Директор ТОВ «Щаслива пошта» написав у листі: «Всі платіжні документи анульовані, так як на пошті сталася якась затримка з вашим листом. Однак, якщо ви зробите чергове замовлення, вам призначать нову дату отримання призу». Якось зайшовши в своє поштове відділення, побачила купу барвистих листівок з обіцянками призів від «Щасливої ​​пошти». І всі люди, яким були адресовані ці повідомлення, оголошувалися… переможцями. Я спочатку хотіла звернутися в прокуратуру. Адже дії «Щасливої ​​пошти» – чистої води шахрайство. Зберігаю листування і можу все довести. Але потім вирішила зателефонувати в газету. Може бути, для когось ця стаття стане у нагоді й люди перестануть годувати аферистів.

– Люди похилого віку дуже часто потрапляють в подібні афери просто тому, що їм необхідно якесь спілкування, – стверджує київський психолог Сергій Власов. – Саме з цієї причини пенсіонери люблять ходити по різних інстанціях, стоять в чергах. Якщо ж у них немає можливості вести активний спосіб життя, вони займаються всякого роду листуванням. Замовлення непотрібних товарів за каталогами замінює літнім людям спілкування. Вони відчувають, що ще комусь потрібні.

– У подібних справах зазвичай дуже важко довести склад злочину, – каже керівник прес-служби Головного управління Національної поліції Києва Оксана Блищік. – Людям потрібно дуже уважно читати все, що написано дрібними літерами в тих документах, які їм надсилають. Адже нерідко вони самі погоджуються купувати товари поштою у подібних фірм. І ці товари отримують. Тому тут немає ніякого злочину. Якби Ніна Іванівна замовила товар, а він не прийшов, – тоді це вже можна було розцінити як шахрайство. Проте по кожному подібному випадку, якщо до нас звертаються ошукані громадяни, поліція в обов’язковому порядку проводить перевірку. Але не можна і забувати, що безкоштовний сир буває тільки в мишоловці. Якщо ви не берете участі в розіграшах, то і призи вам просто так ніхто віддавати не буде.

Переклад українською Lohotron.in.ua

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: