Як розпізнати інтернет-шахрая і повернути вкрадені з картки чи електронного гаманця гроші

Мега лекція про захист від інтернет-шахрайства!

інтернет магазин

4 ознаки того, що ви здійснювали покупки на сайті шахраїв

А. Помилки, неробочі посилання, розділи зі статусами “на реконструкції”;

Б. Відгуки. Слід “пробити” магазин через великі пошукові системи: нерідко в перших 3-5 результатах зустрічається опис проблем з даним магазином чи скарги обдурених клієнтів. Вкрай складно заповнити весь Інтернет фальшивими відгуками по якомусь магазину. Крім того, багато пошуковиків ведуть власні рейтинги магазинів, акумулюючи позитивні і негативні відгуки. Також має насторожити, якщо на самому сайті магазині всі відгуки тільки натхенно-позитивні (особливо яскраво видно на сайтах, які продають різні медичні диво-прилади, які лікують всі хвороби починаючи від глистів і аж до скаліозу і тому подібними псевдонауковими дивами).

Тому для отримання повної картини про товар перед його придбанням через Інтернет варто не полінуватися, і вивчити відгуки по ньому на різних форумах і сайтах, відвідати сайт виробника (і пам’ятати – що він теж може бути лохотроном) або що краще – пошукати реальну людину серед знайомих, що розбирається в розшукуваній категорії товарів або має такий товар.

В. Безліч сторонніх банерів, всілякої реклами, купи кнопок лічильників і рейтингів – великі ресурси такими речами не займаються, так як Інтернет-торгівля приносить їм дохід, непорівнянно більший доходу від подібної реклами.

Г. Юридична адреса компанії з усіма реквізитами. Бажано перевірити, що за цією адресою знаходиться саме нормальний офіс з телефоном, факсом, банківськими реквізитами, а не квартира! Якщо офісу немає, і пропонується зв’язок по ICQ, поштою або скайпу (тобто немає навіть телефонів) – то це вкрай насторожуючий фактор. Ще більш насторожує використання в якості контактів магазину поштових адрес на безкоштовних сервісах типу mail.ru.


При купівлі у вас запитують CVV2-код картки і одноразовий пароль?

ЦЕ СИГНАЛ ТРИВОГИ!


Типовий приклад шахрайства “покупця”, якого зацікавив ваш товар на сайті оголошень: дізнавшись номер вашої картки, він починає “вішати” лапшу про те, що зараз на ваш картковий рахунок буде зроблено переклад з депозитного рахунку деякої фірми. Тому вам, нібито, потрібно буде сказати співробітникові банку, який через час подзвонить для ідентифікації вашої особистості, код з SMS-повідомлення, яке прийде на ваш мобільний номер. І справді, за хвилину вам дзвонить інший молодий чоловік, представляється співробітником відомого банку, типу “Приватбанк” і просить назвати код з SMS.

Характерні ознаки шахрайства “покупців”:

1. Покупець не особливо цікавиться станом товару, а відразу запитує карту, на яку можна перевести гроші. Далі звичайно послідує спроба зняти гроші;

2. При переказі грошей на вашу карту у вас запитують інформацію, відмінну від номера картки та ПІБ. Запам’ятайте, для переказу грошей на карту на вашу користь в більшості банків України досить знати тільки ПІБ та номер картки! Ні термін дії, ні CVV2-код, ні одноразові паролі, які несподівано приходять вам на телефон, нікому повідомляти не можна! Це прямий шлях до втрати коштів на карті.

3. Покупець пропонує не купити, а помінятися на його товар, використовуючи послугу обміну, яку, наприклад, надає “Нова пошта”.

4. Покупець після одержання свідомо робочого товару хоче його повернути, користуючись вашою порядністю. Звичайно, випадки поломки при пересиланні бувають, але відповідальність у такому разі несе кур’єрська служба доставки, якщо ви належним чином упакували товар і попросили вказати спеціальний знак-наліпку “крихке”.

значки перевезення транспорт логістика


Як довести міліції, що купувати товари в інтернеті, якщо відсутні договір та чек?


Подбайте про те, щоб ваша інтернет-покупка була “оточена” максимумом підтверджуючої документації. Саме це надалі підвищує ваші шанси компенсувати збиток за неякісний або зовсім не доставлений товар. Це може бути рахунок – фактура, накладна, акт прийому – передачі.

До слова, стаття 207 Цивільного кодексу України передбачає, що договір вважається укладеним у письмовій формі, якщо його умови (зміст) зафіксований в одному або кількох документах. У нашому випадку то можуть бути:

– ваше листування з магазином, наприклад те, що приходило на пошту, скріншоти. Визначити їх справжність допоможе спеціальна експертиза.

– рахунок – фактура, або акт прийому – передачі;

– письмове підтвердження продавця вашого замовлення.

Крім цього, інтернет-магазин зобов’язаний видати покупцеві розрахунковий документ, що підтверджує покупку (квитанцію, простіше кажучи). Це, якщо магазин здійснює господарську діяльність через РРО (реєстратори розрахункових операцій).

Гірше справа йде, якщо ви купили товар з рук у когось в соціальних мережах. Рекомендуємо в даному випадку ні в якому разі не давати передоплату, і не скидати гроші на картку.

В ідеалі – купувати тільки у тих людей, з якими можете побачитися в рідному місті, попередньо попросивши захопити паспорт, щоб скласти розписку і акт прийому – передачі. У розписці вкажіть, яку суму, якого числа і кому ви передали (паспортні дані та ІПН), також вкажіть там, що ви купили товар, характеристики якого будуть вказані в акті прийому – передачі, який є невід’ємною частиною укладеного між вами договору. Справжність підпису продавця, поставлену під актом, у разі чого легко підтвердить графологічна експертиза Таким діями ви зможете максимально себе убезпечити в разі подальших судових чи інших розглядів.

Продавець наполягає на анонімності системи платежів? Не ризикуйте купувати в цьому місці!

Ось основні непрямі ознаки продавців-шахраїв в Інтернеті:

• Відсутній телефон та адреса продавця, а контакт пропонується підтримувати тільки по електронним засобам зв’язку: особисте листування, електронна пошта, миттєві повідомлення.

• Ім’я продавця явно вигадане або відсутнє.

• Оголошення складено недбало, присутні множинні граматичні помилки (не помилка), транслітерація, відсутні фотографії товару або ж вони не реальні.

• Ціна товару занадто низька порівняно з аналогічними пропозиціями інших продавців. Окремим випадком може бути ситуація зі смартфонами, одягом, взуттям, косметикою, в якій вам товар все-таки пришлють, але він виявиться дешевою копією вибраної брендової моделі.

• Продавець готовий вислати післяплатою, але вимагає невелику передоплату в якості страховки для компенсації своїх витрат на пересилання і гарантії того, що ви заберете товар при його доставці у ваше місто. Зазвичай називають суму 50-200 грн. при продажу дорогих товарів: телефони, ноутбуки, планшети, дитячі коляски і т.д.

• Продавець пропонує вам копії своїх документів (паспорт, водійські права, читацький, студентський, ІПН) як підтвердження його особистості. Насправді, такі копії, швидше за все, підроблені в графічному редакторі і нічого не гарантують.

• Оплата за товар приймається тільки на рахунок в анонімній електронній системі платежів (LiqPay, Webmoney, Яндекс.Деньги та інші).

• Оплата приймається на карту, видану на прізвище, яке не збігається з ПІБ продавця.

Не купуйте в інтернеті, користуючись безкоштовним Wi-Fi!

Для здійснення безпечних інтернет-покупок необхідно дотримуватися наступних правил:

1. Встановіть на комп’ютер ліцензоване антивірусне програмне забезпечення;

2. Намагайтеся не здійснювати інтернет-покупки в мережах Wi-Fi в громадських місцях (сигнал громадського Wi-Fi можна легко перехопити і з його допомогою – використати пакети передачі даних, щоб зняти інформацію про паролі банківських карт);

3. Не відвідуйте сумнівні сайти, які можуть призвести до зараження комп’ютера вірусом;

4. При купівлі товарів в інтернеті Вам необхідно вказати лише номер картки, термін дії картки та CVV код. Потім в більшості випадків буде здійснено перехід на офіційний сайт банку, де можна ввести реквізити для проведення платежу. На даному етапі бувають випадки, коли перехід здійснюється на “липовий” сайт банку, де інтерфейс такий же як на сайті банку, однак сайт створений для того, щоб здійснити збір даних про картах і паролі з метою подальшої крадіжки коштів. Для того, щоб переконатися, що Ви на офіційному сайті банку – зверніть увагу на адресний рядок браузера, там повинен бути значок (безпечний сертифікат, зазвичай відзначений зеленим кольором на початку адресного рядка).

5. По можливості зробіть покрокові скріншоти (знімки з екрану) покупки в інтернеті. Для цього можна скористатися стандартною програмою “Ножиці” в Windows, або натиснути клавішу “Prt Scr”, а далі зайти в будь-який офісний редактор, натиснути правою кнопкою миші і натиснути “Вставити”. Якщо купівля пройде безпечно – потім все видалите.

6. У більшості банків можна відкрити спеціальну “інтернет картку” для здійснення покупок в інтернеті.

Як повернути викрадені з картки чи електронного гаманця гроші?

1. Перш за все, зверніться в свій банк і негайно заблокуйте карту;

2. Повідомте в гарячу лінію по боротьбі з шахрайством, яка є практично у всіх банків. Детально опишіть ситуацію. Відправте електронною поштою детальний опис ситуації, а також, якщо є, скріншоти. Деякі банки навіть винагороджують клієнтів, які дали детальну інформацію про шахраїв!

Будьте уважні! Останнім часом почастішали віруси, які показують рядок браузера з написом про нібито “штраф”, який необхідно сплатити клієнту та банківськими реквізитами, куди гроші потрібно переслати. Вийти з цієї сторінки не виходить. Зробіть її скріншот такої сторінки або перепишіть банківські реквізити картки одержувача “штрафу” і повідомте про це банк, на чиїй нібито сторінці ви зараз перебуваєте.

Для усунення проблеми скористайтеся спеціальними сервісами https://www.drweb.com/xperf/unlocker/ або http://sms.kaspersky.ru/.

І запам’ятайте, оплата так званого штрафу не усуне блокування, а дасть лише шахраям можливість заволодіти вашими грошовими коштами.

Використовуючи для покупок електронні гаманці, ніколи не пересилайте зміст смс-повідомлень від сервісу з підтвердженням входу або здійсненням операції, а також свою персональну інформацію.

Якщо все ж з вашого рахунку були викрадені кошти, після повідомлення про списання грошей необхідно зайти на сайт електронного гаманця і через онлайн-форму (вікно зв’язку з оператором розкривається в правій частині екрана) зажадайте скасувати останній платіж, зроблений з вашої картки. Напишіть, що платіж шахрайський, номер карти, ваші ПІБ, суму списання і т. д. (оператор надасть вам форму, яку потрібно заповнити).

Наприклад, платіж, проведений через LiqPay, може вийти відмінити, якщо він ще не оброблений!

Після повернення коштів заблокуйте карту і номер телефону, для запобігання подальших розкрадань.

Не беріть трубку і не передзвонюйте на невідомі номери!

Після повернення коштів на номер телефону, прив’язаний до рахунку, шахраї можуть почати надзвонювати з різних номерів, з метою подальшого “відновлення” сім-карти шляхом повідомлення мобільному оператору останніх номерів вхідних викликів, щоб надалі “розблокувати” картку.

І наостанок, ось вам чудове відео від OLX та озвучене ТНМК

 

Шансу шахраям не давай. За безпечні продаж та покупки from adw on Vimeo.

Lohotron.in.ua

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: