Чорний піар і тяжкий хліб його “геніїв” або Хто краде крапки з літер “І”

ХХІ вік… Інформаційний простір здолав кордони, заборони і межі. Володіючи інформацією, ти і справді легко можеш заволодіти якщо і не світом, то певним прошарком овечок легко і невимушено! Для цього є чимало засобів, але корону на голові носить чорний піар інструмент подання інформації для виконання не зовсім, м’яко кажучи благородних цілей. Хоча, не факт! Хтось читає негативні відгуки і бачить те, що потрібно автору, а інший читатиме між рядків і отримає набагато більше інформації, але виключно для себе! Отож, перше правило при зустрічі з чорнопіарними статтями, негативними відгуками читай їх між рядків і тебе приємно здивує те, що тобі відкриється…

pr книга

Чому так швидко поширюється нечесна, невірна, збочена, викривлена інформація?! Цікаво, правда! Логічним поясненням буде один цікавий момент; я наведу приклад зірки шоубізу. Ану, скажи, для кого буде цікавим артист, актор, який усе життя живе з однією дружиною, не помічений на крутих вечірках, веде здоровий спосіб життя, снідаючи вівсянкою…. Ні, ну про нього говоритимуть, звичайно, якщо він талановитий, але… це все не те і не так! Тепер уяви собі персонажа, який щодня і увогонь, і у воду, у нього кількість дівчат значно перевищує кількість головних уборів у Каті Осадчої і він нашкодив там і тут, а потім раптом впав у кому і… капець, вся країна мало не молиться на нього! Ну що, вже тепло? Це якраз те, що потрібно, оскільки давно відомо, що банальні плітки є куди цікавішими. Чому ж так легко прилипає бруд?! Усе просто ми розлінувалися і пасивно сприймаємо те, що нам подають на брудному блюдечку з обтертою каймою… Виникають саме такі асоціації, коли мова йде про чорний PR.

Інструментами чорного піару є і вищезгадані брехливі коментарі, відгуки, і створені у соцмережах несправжні профілі (т.з. клони, тролі і т.п.), а також створення лжеобговорень. Конкуренція, річ страшна, особливо ж у нашому часі, де здавалося б усе досліджено і все придумано. Ну от, скажімо, відомий сітьовий маркетинг “Amway” тут чорний PR відігрався, що називається “по повній”, але ж тисячі і тисячі людей у всьому світі успішно працюють у цій компанії і користуються продукцією бренду. У чому ж річ?! Та все та ж пані Конкуренція.

Отже, порада №2 не приймай всю інформацію, яку вдалося побачити, а не знайти, (бо це різні речі!) близько до серця бережи нерви, вони ж як відомо, не відновлюються.

Найбільше ж від чорнописців потерпають новатори, або ті, хто торує дорогу у тенетах певного напрямку, чи з принципово новим товаром, брендом у бізнесі першим. Скажімо, давно не секрет, що людство могло б обійтися без бензину, газу, але тоді б за бортом опинилися цілі країни, титани транснаціонального бізнесу. Усі новаторства у цій галузі штучно стримуються і далеко не останню роль у такій боротьбі відіграє чорний PR.

Звідси випливає порада №3 не поспішай відмовлятися від нових товарів, послуг лише через те, що хтось там на простори інтернету викинув чергове сміття і… сховався! Саме так, бо нерідко за тими опусами вельми важко знайти реальну живу істоту.
Зрештою, можна вклонитися і подякувати чорному PR, принаймі за те, що змушує, хай невелику аудиторію, мислити шукати додаткову інформацію. Це такий плюс, про який можна тільки мріяти! Ще один бонус це безоплатна реклама, хай не найкращого змісту, але, знову ж таки, вона спонукає до дії, оскільки дуже багато людей уже звикли до того, що не все таке чорне, як собі там хтось намалював!

Емоційно-щасливо окреме «дякую!» можна просто виголосити увесь голос лише за те, що про нас так турбуються чорнопіарщики, аби ми не попалися на якийсь там гачок, аби нас не обдурили, не ввели в оману, не пошили в дурні… Вони ж бо за це чималенькі грошики отримують і сплять спокійно, зробивши свій «посильний вклад» у розвиток людства.

Будучи оптимістом, живу за законами щастя та чомусь прийшла така думка – а скільки гарних ідей було поховано руками отих чорних писак?! Будь таким, як усі і тебе ніхто не займатиме і не буде клювати, як ту білу ворону з пісні радянських часів: «Если мы черны, будь и ты черна…» А куди подіти ідеї і кольори? Так от воно що, – людина без ідей і кольорів перетворюється на злу велику жабу і не важко здогадатися, яку дорогу вона обере. Мало не просльозилася, так жаль стало працівників галузі чорного PR. За «вредність» хоч молоко дають? Негри, ой pardon, афроамериканці люблять молоко! Ну, то певно, дають, якщо люблять.

Думаю, пора потішити літери «і». Знайдені крапочки чемно вмостилися на свої законні місця. Ах! Люблю, коли порядок!!!

Христина Свіржова

Опубліковано в рамках проекту “Я-Журналіст“.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: