У 2013 році скоротився обсяг вдалих крадіжок з банківських рахунків

У минулому році шахраям стало складніше красти кошти з рахунків підприємств за допомогою систем “клієнт-банк”. У 2013 році всього 12,5% спроб злочинців увінчалися успіхом – в результаті їм вдалося вкрасти 10,5 млн. грн., тоді як роком раніше втрати клієнтів банків склали 29 млн. грн., повідомили в МВС. Експерти відзначають, що такі злочини найчастіше скоюють віддалено за допомогою комп’ютерних вірусів, які дозволяють красти паролі доступу до банківських рахунків.

По темі: Збиток від шахрайства в сфері українського інтернет-банкінгу у 2011 році перевищив 9 млн. гривень за рік

платіжні картки картка

Шахраям стало складніше красти великі суми грошей з рахунків підприємств з використанням систем дистанційного банківського обслуговування (ДБО). Мова йде про системах “клієнт-банк”, встановлених на підприємствах, за допомогою яких компанії здійснюють грошові операції – операції з контрагентами, так і податкові платежі. У 2013 році шахраї спробували вкрасти з банківських рахунків сумарно 87 млн. грн., проте всього 10,5 млн. грн. з них були присвоєні злочинцями. “Сума заблокованих або повернених клієнтам коштів склала 76,5 млн. грн. Тобто у відсотковому співвідношенні практично доходить до 90%”,- заявив заступник начальника управління по боротьбі з кіберзлочинністю МВС Л.Тимченко.

У 2012 році злочинцям вдалося викрасти більше – 29 млн. грн., що складає 25% загального обсягу шахрайських операцій. З 116 млн. грн. підприємцям повернули 87 млн. грн. Незважаючи на скорочення числа вкрадених сум, кількість кіберзлочинів значно зросла. Якщо в минулому році було зафіксовано 468 фактів несанкціонованого переведення грошей клієнтів з використанням ДБО, то роком раніше – всього 139 випадків.

Частина випадків шахрайства при роботі з системами віддаленого доступу відбувається з вини самого клієнта

Крім того, у минулому році було зафіксовано більше 350 випадків використання скіммінгових пристроїв, які на банкоматах зчитують дані з платіжних карток клієнтів. За фактом їх використання до відповідальності було притягнуто 164 людини, в тому числі 19 іноземних громадян. У МВС повідомили про вилучення 37 одиниць скіммінгового обладнання. “Один скімінговий пристрій міг бути встановлений на декількох банкоматах, що належать різним банкам”,- зазначив Тимченко.

Шахрайства з використанням систем дистанційного обслуговування в основному відбуваються без фізичної присутності злочинної особи на підприємстві. “Шахрай визначає, на які приблизно сайти зазвичай заходить бухгалтер компанії, і встановлює на них віруси. Комп’ютер бухгалтера заражається, і злочинець може отримати логіни і паролі для доступу в систему “клієнт-банк” підприємства. Після цього шахрай може провести платіж на будь-яку суму”,- розповідає директор Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА Олександр Карпов.

До уваги: Афери з банківськими картами у 2013-му

Проте, бувають випадки, коли компанії несуть збитки від дій шахраїв з-за своєї безтурботності при роботі з віддаленими банківськими системами. “Частина випадків шахрайства при роботі з системами віддаленого доступу відбувається з вини самого клієнта, який порушує найпростіші правила безпеки”,- зазначив начальник управління IT Банку “Національний кредит” Д.Довгий. Нерідкі випадки, коли в шахрайстві були замішані співробітники підприємств. “При вході в систему “клієнт-банк” з’являється вікно, в яке вводиться логін і пароль. За допомогою спеціальних програм шахраї можуть створити підроблене вікно, схоже на справжнє, і отримати цю конфіденційну інформацію. Бувало, що до цього були причетні колишні топ-менеджери або IT-співробітники компаній”,- говорить начальник системи безпеки одного з банків.

За матеріалами Ъ.

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: