Легенда про 25-й кадр

У 1958 році американський шахрай Вайкарі заробив $ 22,5 млн., придумавши лохотрон під назвою «підсвідома реклама» (він у нас чомусь став іменуватися «25-й кадр»).

кадр фільм кіноЦю маячню вже давно спростували сто разів, уже й сам Вайкарі зізнався у фальсифікації, але… ця “качка” вижила, перелетівши в наші краї.

Продовжуємо розвіювати міфи і викривати шахрайство для вашого ж блага. Сьогодні йтиметься про так званий ефект 25-го кадру.

«Тремтіть! Бійтеся ж! На нас з екрана впливають, і ми всі будемо зомбі!». Подібним маренням годували нас у славні 90-ті, ці ж симптоми хвороби перенеслися, як не дивно, у 2000-ні. «Нав’язана інформація сприймається всупереч волі, це схоже на гіпноз. Можна навіяти будь-які вчинки, ідеологію», «Ви швидко вивчите англійську, якщо використаєте технологію 25-го кадру» або «Схуднете на 25 кг, якщо будете дивитися на екран монітора, бо… на вас дивовижним чином подіє 25-й кадр». Чому 25-й кадр? Тому що в системі показу зображення на телебаченні використовується 25 кадрів на секунду. Хіба ми його не бачимо, цей 25-й? Бачимо, і навіть дуже добре. Розвіємо й цей міф.

На нісенітницю про чудовий ефект повівся і я. Купив одного разу диск «Англійська з 25-м кадром». По екрану скачуть якісь картинки, все миготить, нічого не зрозуміло. Через кілька хвилин очі втомилися, і я вимкнув цю безглузду програму. Валяється тепер у мене вдома.

А все почалося в США, в далекому 1957 році, коли безробітний Джеймс Вайкарі вирішив вигадати щось таке, що дозволило б йому стати соціальним і фінансовим лідером. Мабуть, Америка – та країна, де теж повно лохів, які ведуться на всяку нісенітницю. Вайкарі пригледів новий прилад під назвою тахістоскоп.

Цей специфічний пристрій робив короткі спалахи світла, які людське око не вловлювало. Ось тут-то заповзятливий Джеймс і вигадав свій метод, швидко розіславши всім найбільшим торговим фірмам Америки інформацію про те, що унікальний метод впливу на свідомість рекламою знайдений. Як все треба зробити, розповість особисто Вайкарі, але не просто так, звичайно, а за гроші. Тут і ЗМІ підключилися, і пішло-поїхало, як то кажуть. Гроші попливли рікою.

Хоч із самого початку все це – обман чистої води, наростаючий бум уже було не зупинити. Вважалося, що чудесний спосіб управління масами нарешті винайшли. Але тут дуже недоречно посипалися викриття психологів. Вони не підтвердили дії підсвідомої реклами. Від Вайкарі зажадали показати його секрет у Вашингтоні. Демонстрація відбулася в січні 1958 року. На ній були присутні конгресмени, співробітники інших урядових організацій і, зрозуміло, натовпи журналістів. Демонстрація закінчилася повним провалом. Коли Вайкарі заявив репортерам, що підсвідома реклама знайде своє найбільш широке застосування на телебаченні, відразу відгукнулися фахівці RCA (The Radio Corporation of America), на той час найбільшої у світі телевізійної фірми. Їхня думка була такою: «Цілком очевидно, що на сучасному телебаченні неможливо використовувати тахістоскоп навіть при повільніших, ніж наводив Вайкарі, швидкостях». Оскільки паніка тривала, в січні 1958 року Джеймс погодився публічно провести експеримент на всіх телестанціях Canadian Broadcasting Company. Протягом півгодинного шоу 352 рази вставлялося повідомлення «Зателефонуй зараз!». Але ніякого помітного збільшення кількості дзвінків як під час, так і після передачі зафіксовано не було. Замість цього CBC отримала тисячі листів, які повідомляли про незрозумілі бажання взяти банку пива, сходити в туалет, змінити канал і т. д. Жоден із телеглядачів не відгадав повідомлення!

У червні 1958 року American Psychological Association офіційно спростувала всі псевдонаукові твердження Вайкарі, а сам він… зник у кращому стилі всіх великих шахраїв: закривши всі банківські рахунки і не залишивши жодних слідів. За оцінками обізнаних людей, спритник прихопив із собою кругленьку суму – $ 22,5 мільйона.

Як бачимо, в Америці все закінчилося ще в далекому 1958 році, там швидко побороли цей псевдонауковий вірус. До нас він із-за океану прийшов із запізненням. Але, здається, почало світати, і знехотя та повільно прокидається сонна свідомість наших людей. Звичайно, хтось ще серйозно вірить астрологам та гороскопам, а дехто навідріз відмовляється пити пігулки і прикладає до скронь п’явок.

Смішно й сумно все це спостерігати. Пам’ятайте, шахраї пильно стежать за віянням моди і готові в будь-який момент атакувати своїм новим псевдонауковим винаходом, що коштує чимало грошей, наших із вами грошей.

Джерело: karpatskijobjektiv.com

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: