Зухвале шахрайство з картами «ПриватБанку» росте і розвивається

Шахраїв не в силах “впізнати” навіть співробітники “Приватбанку”, а міліція нічого не робить, посилаючись на невірно оформлені заяви.

ПриватбанкДо редакції звернувся черговий потерпілий від однієї з популярних шахрайських схем, де використовується карта «ПриватБанку». Незважаючи на схожість з раніше описаними випадками даний інцидент має ряд вельми примітних особливостей, які дозволяють судити про налаженість і зухвалість злочинного конвеєра.

Початок «схеми» типовий: виставлення товару на продаж на сайті безкоштовних оголошень, дзвінок «покупця», його запевнення, що гроші за товар відправлені на картку «Приватбанку», потім дзвінок нібито «співробітника» «ПриватБанку» по корпоративним клієнтам, який стверджує, що гроші відправлені з корпоративної картки, тому отримувач повинен в банкоматі відповідним чином налаштувати свою кредитну картку.

Якраз після дзвінка підставного «банківського фахівця» по корпоративним клієнтам цей випадок починає набувати нехарактерні риси.

Далі розповідає потерпілий від дій шахраїв Олександр: «Вся ця ситуація у мене викликала певну підозру і я вирішив піти не до банкомату а у відділення «ПриватБанку» проконсультуватися з даного питання. Тоді було 30 серпня, орієнтовно 16:00. Я звернувся до співробітниці «Приватбанку», яка раніше видала мені карту, і розповів, що на мою карту перевели 4000 грн., але ця сума не може зайти, бо моя картка не налаштована на отримання платежів з корпоративних рахунків. Вона нічого не зрозуміла. Тоді я запропонував їй особисто поспілкуватися із “спеціалістом по корпоративним клієнтам” ПриватБанку». Спілкувалися вони більше 2 хвилин, після чого співробітниця «ПриватБанку» сказала, оскільки вона фахівець по фізичним особам, а він по корпоративним клієнтам, він вам зараз передзвонить і допоможе.

Після того, як співробітник банку мені це особисто сказав, у мене пропали сумніви в тому, що Сікорський (так по телефону шахрай представився потерпілому – прим. Авт.) є співробітником «ПриватБанку» і хоче мені допомогти. Потім, я підійшов до банкомату, вставив картку, і почав робити те, що говорив на той момент співробітник «ПриватБанку». Хвилин через 20 на мій номер прийшла SMS, що з мого рахунку списано 21105 грн., з яких 21000 грн. кредитний ліміт банку, а 105 грн. – комісія за операцію переказу (всього на картковому рахунку було 21241 грн.). Я був в шоці, подумав, що це помилка, але коли зайшов у «Приват24» переконався, що гроші дійсно списані».

За словами Олександра, через годину-півтори він подзвонив на гарячу лінію банку, заявив про шахрайство і попросив заблокувати виплату вкрадених грошей шахраю. Тут варто відзначити, що за даними «ПриватБанку» гроші були списані з рахунку о 16:12, а заявка про шахрайство була зафіксована в цей же день о 18:42. І, тим не менш, на наступний день 31 серпня шахрай безперешкодно зняв всю вкрадену суму через банкомат того ж «ПриватБанку». Причому , як згодом вдалося встановити силами служби безпеки банку, гроші зняв той же чоловік, на ім’я якого було здійснено переказ.

Однак саме парадоксальне в цьому випадку те, що міліція ось вже більше півтора місяця не вживає абсолютно ніяких дій з пошуку та притягнення до відповідальності шахрая, хоча і міліції і СБ банку і потерпілому відома особистість шахрая, є його фотографії та адреса проживання. Олександр подав заяву в міліцію ще 2 вересня. «Але з тих пір слідчий мене жодного разу не викликав і за 1,5 місяця він так і не спромігся офіційно звернутися в банк, щоб отримати дані клієнта – шахрая. Дивно, раніше знаходили за відбитками пальців, реалізації краденого, а зараз є ПІБ, адреса прописки, фото, але виявляється ще чогось не вистачає», – дивується Олександр.

Тим часом, «ПриватБанк» і міліція мають своє бачення даного інциденту, його наслідків і перспектив. Так Олег Серга, прес – секретар «ПриватБанку» говорить: «Клієнт дещо не точно розповідає хід реальних подій, зокрема, процес спілкування зі співробітником банку до вчинення дій, які вимагав вжити шахрай. Зокрема, клієнт зайшов у відділення, дав трубку співробітнику банку. Шахрай сказав співробітнику: «Ми розібралися, це наша справа, все нормально». Співробітник банку тут же віддав телефон клієнта, клієнт послухав шахрая і пішов до банкомату виконувати операцію. Я сам бачив (а не чув – Lohotron.in.ua) цей діалог клієнта зі співробітником. Тобто, всі фактичні дані говорять про те, що клієнт самостійно виконав вказівки шахраїв, і тільки після здійснення переказу шахраям, а операція була виконана у вигляді звичайного термінового грошового переказу, а не поповнення карти, звернувся в банк з повідомленням про шахрайство».

На думку редакції, досить дивно, що співробітник банку, після телефонної розмови з шахраєм, навіть нічого не запідозрив. Адже в іншому випадку співробітники колл-центру « ПриватБанку» одразу повідомили потенційній жертві, що її «ведуть» шахраї.

Таким чином, банк заперечує звинувачення Олександра в причетності свого співробітника до скоєння шахрайської операції. (інакше і не могло б бути 🙂 Lohotron.in.ua). Банк також знімає з себе всю відповідальність за отримання грошей шахраєм, незважаючи на попередження клієнта. У фінансовій установі стверджують, що не мають ніякої можливості заблокувати виплату термінового грошового переказу (в даному випадку шахрай перевів 21000 грн. через систему PrivatMoney, і в Україні за допомогою своєї картки «ПриватБанку» зняв у банкоматі цього ж банку всі гроші – прим. Авт.), незважаючи на заяву про шахрайської операції. «Цей переклад по контрольному номеру може отримати будь-яка людина навіть у Росії. У той же час, подібні шахрайські перекази з картки на картку ми блокуємо миттєво, – стверджує Олег Серга і підводить підсумок – однозначно провини банку в цій транзакції немає».

Редакції також вдалося неформально поговорити з оперуповноваженим карного розшуку, який приймав заяву від Олександра. За його словами, основна причина бездіяльності силової структури полягає в тому, що потерпілий написав заяву щодо співробітників «ПриватБанку», що нібито вони шахрайським шляхом заволоділи грошима. При цьому він вказав номери телефонів «покупця» і «фахівця з корпоративним клієнтам «ПриватБанку», але проведена перевірка встановила, що жоден їх перерахованих номерів не належить співробітникам банку. З цієї причини кримінальна справа не була порушена і розслідування не ведеться. А без кримінальної справи навіть, якщо слідчий і направить запит у банк про надання інформації про одержувача вкрадених коштів, банк, зіславшись на закон про банківську таємницю, запит відхилить.

«У банку в приватному порядку кажуть, матеріали є, ми їх вам показати не можемо, але якщо ви прийдете із запитом, ми вам їх надамо, – пояснює міліціонер. – Я йому (Олександру – прим. Авт. ) пояснив, як правильно написати заяву, щоб були достатні підстави для внесення інформації до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР). Коли він напише заяву, ми внесемо його в ЄРДР і на підставі цього отримаємо інформацію в банку».

Олег Серга також підтвердив готовність банку надати міліції всю необхідну інформацію про шахрая: «Клієнт в банку може вільно і безкоштовно отримати інформацію за своїми картками, рахунками, де буде вказана інформація про те, що у нього знято кошти і кому вони спрямовані. Цього достатньо для початку кримінального провадження».

16.10.2013 Олександр повідомив, що має намір повторно подати до міліції заяву. А тим часом, в «ПриватБанку» повідомили, що до кінця розгляду по даному інциденту заморозили свої вимоги до Олександра з погашення кредиту в розмірі 21000 грн.

Якщо справа все ж дійде до судової тяжби між клієнтом і банком з приводу виплати кредиту, то Дмитро Гадомський, адвокат, каже: «Якщо буде доведено, що клієнт повідомив банк про підозрілу операцію, а також постфактум повідомив про крадіжку, то позиція клієнта буде явно сильною. Однак, банки як правило передбачають подібні ситуації в договорах, отже, у цьому процесі багато що залежатиме від адвокатів, які ведуть справу з тієї та іншої сторони. Крім того, правову позицію необхідно оцінювати в кожному окремому випадку, судити про те, хто правий в даному процесі без глибокого аналізу документів неможливо», – відзначає він.

Він також радить постраждалим у разі затягування правоохоронними органами розслідування подібних випадків шахрайства вести себе активно в кримінальному процесі. «Новий КПК надає можливість потерпілому подавати докази, ініціювати проведення експертиз. При можливості необхідно максимально сприяти слідству. Необхідно користуватися також і правом на подачу скарги на дії слідчих органів, а проте, цим інструментом варто користуватися розумно.

Як не попастися на вудку шахраїв

  • Для отримання переказу на карту будь-якого банку і не тільки на території України достатньо тільки номера картки. Це правила міжнародних платіжних систем. Вони діють у всьому світі і для всіх банків.
  • Співробітники банків не дзвонять клієнтам з метою дізнатися їх паролі та особисті дані. Якщо незнайомий співрозмовник представляється співробітником служби безпеки банку – завершуйте розмову і передзвонюйте за відомим вам номером.
  • Ні за яких обставин не повідомляйте свої персональні дані по телефону, особливо цифрові коди з SMS -повідомлень банку.
  • Закріпіть за своїми банківськими рахунками новий телефонний номер («фінансовий» номер) , найкраще оформіть його на контракт.
  • Вивчіть, яку інформацію за вашим номером телефону, адресою електронної пошти, ПІБ, профілем соцмережі можуть отримати потенційні зловмисники. Постарайтеся видалити небезпечну інформацію.
  • Не передзвонюйте потенційному покупцеві, якщо він імітує поганий зв’язок.
  • Ніколи і ні за яких умов не виконуйте з банкоматом дії, які вам диктує по телефону незнайомець.
  • Налаштуйте у свого оператора SMS-повідомлення про зміну секретного слова-пароля.
  • Для прийому платежів в інтернеті використовуйте тільки карту з нульовим балансом.
  • У разі підозри про скоєння шахрайської операції з вашим рахунком, негайно телефонуйте, пишіть в онлайн чат або йдіть у найближче відділення і вимагайте заблокувати всі Ваші рахунки і транзакції.
  • Не вірте «ідеальним» покупцям, які не торгуються, беззастережно оплачують пересилку, комісію за здійснення платежу.

За матеріалами ProIt

 

Share Button

4 коментар(ів) до “Зухвале шахрайство з картами «ПриватБанку» росте і розвивається

  • 14.09.2015 о 18:33
    лінк

    представился покупателем на олх, потом перезвонили с 0567851598 типа увеличить лимит на ВХОД денег от юр. лица физ. лицу. на самом деле увеличили лимит оплат через интернет. на заднем фоне звуки типа работает отделение. долго держат в режиме ожидания. вход денег могут имитировать снятием ваших же денег с копилки на основной счет универсальной карты. выудили пароль приват 24. а дальше капец. пока блокировал карты с менеджером. снимали копилку до конца. вычистили подчистую. хороший урок. НИКОГДА НИКАКИХ ПАРОЛЕЙ НИКОМУ ПО ТЕЛЕФОНУ.

    Відповісти
  • 11.09.2015 о 14:47
    лінк

    Олена. Вчора передзаонили ніби з комісійного з пропозицією придбати товар. Я подзвонила в приват порадитись чи можу я дати номер зарплатноі картки, бо універсальну з нульвим балансом не можу знайти.Сказали можна продиктувати номер і ПІБ. Передзвонив шахрай ніби з Харкова тел.0948850620 і я продиктувала та домовились, про очікування оплати. Десь через годину телефонують з номера(056)7851598(зверніть увагу на код, як у Приват) запитав чі очікую я такуто суму на таку картку і називає осьанні чоти цифри. Я підтверджую і мені кажуть що не проходить платіж бо вказали що я юрособа, а моя картка підключена тільки для фізлиць. Пропонує змінити налаштування через приват24 коли такоі підказки в меню не знайшлось,то сказав що в смарфоні не повна версія і я цьго зробити не зможе запропонував допомогу. Дізнався в мене пароль входу в особистий кабінет.менн попросив вицти з Привпт24, бо висне система і тримав мене на звязку до40 хв. За цей час скачали всі кошти чеоез портмоне. Я ще не можу відіцти від пережитого. Будьте обережні

    Відповісти
  • 30.07.2015 о 00:26
    лінк

    , Доброго дня,звуть мене Саша!
    Сьогодні трапилась аналогічна ситуація зі мною! Я попав особисто під це шахрайство!
    Розкажу як було все: розмістив я дві дні тому на сайт оголошення про продаж шкафа, і мені уже на слідуючий день дзвонять та кажуть що начебто його звати Дмитро та він зацікавленим моїм товаром , потім він каже мені потрібно номер вашої карточки і я тоді вам перешлю кошти на неї . Не обдумуючи я подзвонив другу і йому все розказав , а сам сказав що при мені не було карточки тому мені треба іти додому і там взяти , я прийшов додому дав номер карточки , він в терміналі набрав номер карточки та там показалась вся інформація про мене, потім він дзвоне своєму напарнику шахраю повідомляє йому моє імя та фамілію щоб той міг представитись працівником банку і щоб в мене не виникло підозр про те що це шаїраї! Я взяв в дома карточку та пфшов до найближчого банкомату ПРИВАТ БАНКУ був не далеко від мене ! приношу карточку і мені уже з номера укр телекомку UTEL дзовнить начебто дійсний працівник банку і каже що цей транзит не можу буде здійснений так як треба там налаштувати операція “золота корона”( про неї я взагалі не знав а коли усвідомив що це було шахрайство в приват Банку сказали що немає різниці , якщо є номер карточки то ніякі операціїробити не потрібно, так я і попався на гачок) при тому що він вказував що мені робити для тго щоб збити мене з толку і просто вказува вщо і як мені робити! Так він мені вказує що ось на мобільний номер вам потрібно вислати переказ і тоді у вас будуть кошти на карточкі , ну я наївно повірив та повівся і він мене обвів круг пальця за 5 хв не було коштів на моїй карточкі і все тоді він уже не брав трубки і так далі, а виявилось він нічого не висилав і просто сказав візьміть іншу картку для того щоб можна було підключити ту операціюну короче иак маніпулював мною що я був в трансі і всі кошти тоді були переслані на якись мобілний номер!!! Люди не довіряйте не розказуйте ні кому ні при яких обставинах будь яку інформацію яка стосується вашої карточки!! такі шахраї їх треба ловити та руки повідбивати!!!!!!! СТЕРЕЖІТЬСЯ!! Люди НЕ СЛіДУЙТЕ маніпуляціям цих шахраїв , будьте обачнішими ніж я !! Я вас застерігаю ніколи не ставайте на мої граблі!!!

    Відповісти
    • 30.07.2015 о 11:19
      лінк

      Олександре, додайте деталей у своє повідомлення (наприклад, номер карточки, дату події тощо)

      Відповісти
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: