Як обманюють наївних талантів

10 прийомів недобросовісних замовників, щоб поменше заплатити за виконану роботу. А в ідеалі – отримати її безкоштовно.

Як обманюють наївних талантів

На жаль, людям творчих професій особливо важливо бути обережними, що б не залишитися без оплати за виконану роботу. Оскільки така праця часто є такою, складність якої важко піддається оцінці, особливо важливо обумовлювати деталі та умови роботи.

Часто творчим талантам доводиться стикатися з нечесними замовниками. Добре, коли є агент або менеджер, але в більшості випадків, доводиться самостійно домовлятися про роботу, упускаючи безліч важливих деталей і не маючи великого досвіду і достатньої проникливості.

1. «Зробіть цю роботу зі знижкою (або безкоштовно), а потім ми вам на наступному замовленні це відшкодуємо»

Жодна поважаюча себе ділова людина не буде безкоштовно роздавати свою роботу і витрачати час у надії, що в майбутньому отримає за це компенсацію. Ну уявімо собі, що Вам сказав би який-небудь сантехнік, якому ви запропонували б наступне: «Давайте, ви мені встановите раковину безкоштовно, а наступного разу, коли мені знадобиться унітаз, я вам це відшкодую». Він би розсміявся вам в обличчя!

2. «Ми ніколи не платимо навіть копійки, поки не побачимо остаточний варіант»

Схоже на правду, якщо тільки це не спроба залишити лазівку, щоб «кинути» вас з оплатою. Практично кожен професіонал просить оплатити задаток або оплачувати роботу поетапно, за винятком тільки самих дрібних проектів. Після того, як у вас встановляться міцні ділові стосунки, ви можете виробити із клієнтом яке-небудь інше правило оплати. Але новий клієнт не має права вимагати від вас без оплати більшого, ніж первісна зустріч і, мабуть, декількох попередніх нарисів!

3. «Зробіть це для нас і про вас дізнається увесь світ! І замовлення так і посипляться на вас!»

Нісенітниця. Спробуйте сказати сантехникові: «Встановіть цю раковину в мене, її побачить мій друг, і у вас з’явиться купа замовлень!». Наш друг сантехнік відповів би: «Ви хочете сказати, що навіть якщо я роблю добре свою роботу, мені її треба зробити безкоштовно, щоб її помітили?» Крім того, замовник потім почне хвалитися всім зустрічним про те, що така робота коштує зазвичай ХХХ доларів, а він, такий прекрасний бізнесмен, одержав її безкоштовно! Якщо хтось і подзвонить, то тільки в надії на таку ж безкоштовну роботу.

4. Роздивляючись начерки або ескізи: “Ну що ж, ми не впевнені, чи хочемо ми з вами працювати, але залишіть поки свої матеріали в нас, щоб я міг обговорити їх зі своїм партнером, інвестором, дружиною»

Можете бути впевненими, що 15 хвилин опісля після вашого відходу він буде дзвонити іншим дизайнерам, маючи на руках вже готові начерки, і запитувати їх про ціни. Коли ви зателефонуєте знову, вам скажуть, що ваші ціни занадто високі, тому цією роботою буде займатися студія «Роги та Копита». І що тут дивного, що вони дали більш низьку ціну? Ви ж заощадили їм кілька годин консультацій, на оплату яких вони й не сміли сподіватися! Поки ви не домовитеся про угоду, не залишайте НІЧОГО в офісі клієнта.

5. «Ну, ми не скасували замовлення, а просто перенесли. Почекайте трошки, ми продовжимо через місяць – другий »

М-м, скоріше всього – немає. Якщо щось до цього треба було зробити терміново, а тепер – ні, скоріше всього справа загинула. Найкращим рішенням було б виставити рахунок за виконану на даний момент роботу, а потім преспокійно стежити за тим, що буде! В іншому випадку ви подзвоните через два місяці, і виявиться, що вашою роботою давно займається хтось інший. І знаєте, що буде? Вони вас навіть не впізнають …

6. «Контракт? Який до біса контракт! Ми ж друзі … »

Так, звичайно друзі, але до тих пір, поки що-небудь піде не так або буде зрозуміло не так. І тоді ви станете «виродком у костюмі», а я перетворюся на «дизайнера-недоумка». Так що, договір – важлива деталь. Ну якщо тільки вам не все одно – заплатять вам чи ні. Будь-який поважаючий себе підприємець закріплює свої відносини на папері, так само повинні поступати і ви.

7. «Вишліть мені рахунок після того, як робота буде надрукована»

Навіщо для цього чекати строку, що не має до справи ніякого відношення? Ви зробили свою роботу, так? Ви чесна людина, так? Навіщо тоді вам прив’язуватися до цього терміну? Після того, як ви здали роботу, і вона була прийнята, виставляйте рахунок. Ця фраза може виявитися всього лише тактикою відтягування оплати. Якщо чоловік чекає, коли робота буде надрукована, а ви погоджуєтеся вносити необхідні зміни, тоді він може просто забути про вас і не заплатити за роботу по внесенню змін.

8. «Минулого разу нам це зробили за ХХХ доларів»

Ну і що? Якщо минулого разу їм зробили роботу добре, стали б вони зараз розмовляти з вами? І те, скільки взяв з них попередній виконавець, до вас ніякого відношення не має. Люди, що беруть за свій час занадто мало, випадають із бізнесу (або розоряються, або просто міняють заняття), і хтось повинен зайняти їхнє місце. Давайте чесну ціну і дотримуйтеся її.

9. «Ми можемо виділити лише ХХХ доларів, і крапка»

Дивно, чи не так? Цей хлопець, напевно, відправляючись купувати раковину в точності знає, скільки йому доведеться витратити, ще навіть не подивившись на товар і не походивши по ринку. Сумнівно. Певна кількість роботи коштує певну кількість грошей. Якщо у них менше грошей, зробіть менше роботи (якщо можете), і, таким чином, все одно отримаєте замовлення. Але переконайтеся, що замовник розуміє, що ви зробите менше роботи, так як отримали менше грошей, ніж очікували. Дайте їм менше можливостей вибору, зробіть щось по-простому, відішліть їх за якою-небудь роботою до іншої фірми.

10. «У нас зараз проблеми з фінансами. Дайте нам результати вашої роботи, ми отримаємо гроші, і розплатимося з вами »

Ну як же! От тільки, коли гроші з’являться, можете бути впевненими, що в черзі рахунків до оплати ваш будете в самому хвості. Коли хтось досягає такого положення, що визнає про наявність проблем, це значить, що справи в них ідуть ще гірше, ніж вони намагаються показати. Але навіть у кращому випадку, ви що – банк? Хіба ви достатньо компетентні, щоб розібратися, чи не брешуть їхніх фінансисти? Якщо компанія дійшла до такої точки, що не може отримати кредит ні в якій кредитній установі або банку, тоді який сенс вам продовжувати їм кредит? Якщо ви будете грати в шляхетність, ви напевно програєте. Але якщо ви вже дозволили їм тягти до останнього, то вже як мінімум зажадайте додаткових грошей за своє очікування. Банки стягують відсотки за наданий кредит, вам слід вчинити також. Можливо, з вами і мають справу саме тому: отримати по суті справи безпроцентний кредит замість того, щоб розплачуватися по відсотках з банком.

Не розкидайтеся своїми грошима.

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: