Як при купівлі туру уникнути шахрайства?

Жоден високий туристичний сезон не обходиться без випадків шахрайств чи недобросовісного виконання своїх зобов’язань перед туристами туроператорами і турагентами. Втім, часто-густо туристи потрапляють у неприємні ситуації через власну необачність, зазначив Олександр Новіковський, віце-президент Асоціації лідерів турбізнесу України (АЛТУ) з питань виїзного туризму у інтерв’ю УБР.

Напередодні високого сезону туроператори вкотре нагадують туристам основні правила купівлі туру.

Як при купівлі туру уникнути шахрайства?По-перше, обов’язково слід навести довідки про туристичного оператора. При чому слід поцікавитись не лише репутацією і стажем роботи на ринку (на жаль, це не є свідченням 100% надійності туроператора – згадати б бодай сумнозвісну “Карію Тур”), а й перевірити, чи застрахував туроператор свою відповідальність перед туристами і партнерами на випадок банкрутства чи призупинення діяльності.

По-друге, обираючи турагента, також можна поцікавитись, чи отримав він “Знак Якості АЛТУ”. В рамках цієї програми відбувається паспортизація приміщень турагентів і перевірка персоналу на знання турпродукту. З моменту її заснування перевірку пройшло понад 450 турагентів.

Туристам, які купують тури у перевірених агентів, гарантується належний рівень туристичного обслуговування і сприяння Асоціації у разі виникнення непорозумінь між туристом і турагентом. Втім, такий знак якості не є обов’язковим.

По-третє, укладаючи договір на туристичне обслуговування обов’язково слід звернути увагу на те, що договір має бути укладений між туристом і турагентом, що діє від імені туроператора та на підставі договору з ним, а не між туристом і турагентом.

Різниця між туроператором і тур агентом полягає у тому, що туроператор формує туристичний продукт і встановлює на нього ціну, а турагент продає його кінцевому споживачу – туристу, отримуючи за це комісійну винагороду від туроператора.

Відповідно до Закону України “Про туризм” відповідальність за туристичний продукт несе туроператор. Крім того, що договір потрібно укласти – його слід ще й вивчити, звертаючи увагу на всі пункти – від умов відпочинку до меж відповідальності туриста і туроператора.

По-четверте, як не банально, але актуально і досі – обов’язково вимагайте квитанції про оплату турпородукту у повному обсязі.

По-п’яте, слід цікавитися додатковими можливостями страхування. Закон України “Про туризм” передбачає обов’язкове страхування туристів, що виїжджають за кордон, – медичне та від нещасного випадку.

Як правило, туроператори включають в турпродукт страховий поліс з мінімальним покриттям. Чому з мінімальним? Для того, щоб здешевити вартість кінцевого продукту для споживача. У той же час турист може самостійно застрахувати будь-які ризики – і не тільки життя і здоров’я, а й невиїзд, втрату багажу і інше. Наприклад, страховка від невиїзду в середньому коштуватиме від 5 до 7% вартості туру.

Для туристів, які їдуть не просто відпочивати, а й активно займатися спортом (дайвінг, лижі, скелелазіння) є сенс купувати медичну страховку і страховку від нещасного випадку з підвищеним страховим покриттям. Наприклад, не на 30 тис. євро (стандарт), а на 200 тис.євро. До речі, вартість такої страховки буде не на багато вище – близько 15-20 грн. на день. Окремо хочу звернути увагу на необхідність прочитати умови і правила використання страхового полісу. Так, приміром, страхова компанія може відмовитися відшкодувати Вам збитки, якщо під час інциденту ви були у стані алкогольного сп’яніння.

І насамкінець, будьте реалістами, ігноруйте оголошення на кшталт “тільки сьогодні і тільки для Вас знижка на тур – 70%” тощо. Зазвичай, за такими солодкими оголошеннями ховаються мисливці за грішми довірливих туристів.

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: