Що робити, якщо вкрали мобільний телефон?

Як це не сумно, але випадки крадіжок мобільних телефонів ростуть в геометричній прогресії, обганяючи часом навіть показники їх продажів.

Вкрасти термінал можуть практично скрізь, але найбільш небезпечними є місця великого скупчення людей, наприклад концерти на площах. Громадський транспорт також являє собою ідеальне місце для незаконної зміни власника стільникового апарата.

Головне, що жертва нападу нічого не відчує – схеми, за якими діють злочинці, налагоджені дуже добре. Крім того, буває і так, що людина сама віддає телефон в руки шахраїв – тут вже говорити про крадіжку, як про злочин, не доводиться. У даній статті мова піде про те, що потрібно робити, якщо у вас вкрали (підкреслимо саме це слово) мобілку. Писати, що треба бути обережними і тримати пристрій в «важкодоступних» місцях, ми не будемо – це очевидно. Зате розповімо про те, що слід зробити, опинившись жертвою злодіїв.

Крок 1

Виявивши, що у вас вкрали телефон, насамперед потрібно звернутися в міліцію. Однак якщо ви звернулися у відділення УВС за місцем проживання, то вашу заяву буде передано у відділення за місцем крадіжки. Цей процес займе певний час, а крім того, така заява взагалі може бути не розглянута. У зв’язку з цим рекомендуємо відразу писати заяву за місцем крадіжки – в даному випадку шансів, що телефон буде знайдено, набагато більше.

Крок 2

Складаючи заяву про зникнення мобільного, слід враховувати кілька важливих моментів. Так, згідно з новим законом, крадіжка майна, вартість якого не перевищує 456 грн, вважається не кримінальним, а адміністративним злочином, тому, якщо ви вкажете, що ціна стільникового апарата менше цієї суми, вам відмовлять у порушенні кримінальної справи. Однак потрібно пам’ятати, що слідчий може звернутися до магазину мобільного зв’язку, щоб уточнити вартість цієї моделі, де йому видадуть інформацію про нього на момент запиту. Це означає, що якщо ви купили телефон за 1000 грн. рік тому, а тепер він подешевшав до 600 грн., то співробітнику міліції буде названа саме остання цифра. Далі, в бланку, який ви отримаєте від чергового, обов’язково потрібно вказати, що телефон украли. Якщо ви, за порадою міліціонера, що приймає заяву, напишете, що пристрій пропав при нез’ясованих обставинах, вам відмовлять у порушенні кримінальної справи.

Крок 3

Склавши заяву, обов’язково дізнайтеся його реєстраційний номер у чергового. Тоді, зателефонувавши за кілька днів до відділення УВС, ви зможете назвати його і уточнити, кому зі слідчих доручено справу. Міліція зобов’язана розглянути заяву протягом десяти діб. Відзначимо також, що, звертаючись по допомогу в УВС, бажано мати з собою IMEI терміналу та номер картки. Для того щоб отримати IMEI, треба ввести на своєму стільниковому апараті комбінацію *#06#. Після цього на екрані з’явиться 15-значний код. Ми радимо переписати його і носити з собою, наприклад в сумочці. Звичайно, IMEI-код є і на телефонній коробці, проте слід пам’ятати, що «сірі» пристрої (якщо у вас був саме такий) часто поставляються не в «рідних» коробках, тому IMEI вказаний на терміналі і зазначений на упаковці може не збігатися. Знаючи IMEI-код, ви зможете подати заяву про крадіжку стільникового апарата відразу ж після його зникнення. Номер картки написаний на самій «сімці» (не плутайте з номером телефону, присвоєним SIM-картці!) і може містити від 14 до 20 цифр. Його теж краще переписати і носити з собою.

На цьому всі обов’язки громадянина, що мимоволі розпрощався зі своїм «мобільним другом», закінчуються. За справу береться міліція!

Крок 4

Після дзвінка у відділення міліції, дізнавшись, якому слідчому доручена справа, краще навідатися до відділку і поцікавитися, як ідуть справи з пошуком телефону. За законом слідчий повинен обробити ринки збуту і перевірити підобліковий контингент. Міліція також має право дати запит на роздруківку дзвінків оператору мобільного зв’язку (правда, щоб отримати її, необхідне рішення суду) – проте це не точна інформація.

Все, що ми перерахували вище, стосується тільки пошуку мобільного телефону. Якщо ж абонентський номер, який був у апараті на момент крадіжки, дорогий вам і ви не хочете його втрачати, доведеться звернутися до свого оператора з проханням відновити номер. Контрактним абонентам для цього достатньо прийти з паспортом у відділення по роботі з абонентами і написати заявку. Вартість подібної послуги залежить від оператора, але в будь-якому випадку не перевищує 50 грн. Якщо ви абонент передплаченого сервісу, тоді дана процедура буде дещо складнішою. Для того щоб визначити, ваш це номер чи ні, вас попросять назвати кілька останніх набраних номерів і приблизний баланс на рахунку. У випадку правильної відповіді вам видадуть нову SIM-карту зі старим номером. Шанси знайти вашу стару «сімку» мінімальні, оскільки злодії, як правило, відразу ж викидають її, бо по ній можна вистежити місце розташування абонента.

Бережіть себе і свої телефони!

Lohotron.in.ua

1 коментар до “Що робити, якщо вкрали мобільний телефон?

  • 29.12.2012 о 06:12
    Permalink

    А нічого міліція робити не буде! В мене вкрали мобільний (дорогий) рік тому, 30 грудня. Все зробила як написано у статті. І заяву написала в міліцію, і номер ІМЕІ дала. В результаті в листопаді цього року справу закрили. І ніхто нічого не шукав!

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: