Хочеш компенсації – доведи, що не шахрай…

Все частіше українці скаржаться на те, що їм неправомірно відмовляють у виплатах по автострахуванню.

Страхові компанії особливою щедрістю не відрізнялися ніколи. З початком фінансової кризи вибити кошти із страховиків стало практично нереально. До редакції періодично надходять скарги на ту чи іншу компанію, яка або всіляко відтягує виплати, або взагалі відмовляється платити.

Пан Володимир своїм ВАЗом «поцілувався» з чорним «Ауді». Оскільки обидві машини застраховані, то викликали аварійних комісарів, щоб ті зафіксували зіткнення. Страховик «Ауді» взагалі не з’явився на місце аварії. Представник страхової компанії пана Володимира приїхав, пофотографував, склав протокол… і на цьому все закінчилося. Приблизно через три місяці водієві у виплаті відмовили. Комісар побачив на машині білу фарбу (авто зеленого кольору) і зробив висновок, що зіткнення інсценовано. Якщо зелена машина стукнулася з чорною, то на ній би повинна залишитися чорна фарба… «Сліди чорної фарби на машині були, а біле – то не фарба, а грунтовка, яка була під фарбою, – говорить власник автоцивілки. – Але за три місяці вже важко щось довести, бо машину відремонтував за свій рахунок. Представник страхової говорив, що можна звернутися на будь-який автосервіс, головне – зберегти чеки. Насправді мені ніхто нічого не збирався компенсувати».

Іншому власникові авто відмовили у виплаті, оскільки під час аварії за кермом був не він особисто, а його син, хоча той їздив за дорученням. І каско передбачає страхування не водія, а транспортного засобу.

Тим часом представники страхових компаній скаржаться на те, що в Україні різко збільшилася кількість шахрайств у страховій сфері. Люди і викрадають машини самі у себе, і розбивають вщент кредитні авто… Страховики бачать шахрая в кожному клієнті, який посмів вимагати компенсації за страховим випадком.

«Практично 70% всіх скарг, які ми отримуємо, стосуються автострахування. Останні кілька років обсяги страхування постійно росли, але якість послуг погіршувалася. Якщо раніше приблизно третину всіх скарг ми могли вирішити в досудовому порядку, звернувшись у страхову компанію, то тепер всі справи передаємо до суду. На наші запити не реагують, – каже голова Асоціації страховиків України Леонід Хорін. – Людям відмовляють у виплатах, навіть не задаючи собі проблеми придумати якусь правдоподібну причину відмови. Це означає лише одне – страхові компанії не рахуються ні з якими законами. Та й з судами справа не легше. Як правило, судді вирішують майнові питання  на третину суми спору. Але районних судів багато, тому великі страховики працюють переважно з територіальними апеляційними судами і на рішення суду першої інстанції не звертають уваги».

Держфінпослуг на початку літа призупинила ліцензії лише двох страхових компаній – «Страхові традиції» і «Галактика». Втім, призупинення або анулювання ліцензії не означає, що компанія звільняється від обслуговування договорів, укладених раніше. «Держфінпослуг отримує від споживачів за кілька тисяч скарг на рік, а реагує лише на 200-300. Випадків, коли б за ініціативою Держфінпослуг справу про неналежне виконання умов договору страхування передали в суд, я не пригадую, – каже Леонід Хорін. – Ця структура «кришує» великих страховиків. Коли вперше звільнили Суслова (Віктор Суслов – голова Держфінпослуг), тоді ліга страхових організацій звернулася до Президента з проханням захистити його. Де таке бачено, щоб учасники ринку вимагали захисту особи, яка їх має контролювати?»

За матеріалами 7ja.net

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: