«Київстар» поділився методами захисту абонентів від мобільного шахрайства

29 червня 2011 національний телеком-оператор «Київстар» провів засідання медіа-клубу «067», на якому розповів журналістам з Одеси, Миколаєва та Херсона про методи боротьби з мобільним шахрайством, а також поділився інформацією про способи запобігання мобільного шахрайства.

«З появою мобільного зв’язку зловмисники винаходять все більш витончені способи вимагання грошей, однак наші абоненти можуть бути впевнені, що« Київстар »подбав про їхню безпеку. Кількість звернень абонентів, які постраждали від мобільних шахраїв знизилося в 11 разів за останні три роки, це стало можливим завдяки максимальному скороченню часу реагування компанії на підозрілі дії зловмисників, а також взаємодії «Київстар» з профільними підрозділами МВС України, а також іншими мобільними операторами », – розповіла в інтерв’ю Odessa Business News менеджер зі зв’язків з громадськістю АТ «Київстар» в Одесі Катерина Соломенчук.

Мобільне шахрайство – це криміналізований бізнес, в якому, як це не сумно, задіяні професіонали. Саме тому деякі абоненти «заковтують наживку», приготовлену шахраями, для яких немає нічого святого. Вони готові грати і грають на всіх людських почуттях. І «Київстар» впевнений, що ви повинні знати, які схеми мобільні шахраї задіють.

Отже, у своїх корисливих цілях мобільні шахраї використовують занепокоєння абонентів про своїх близьких, найчастіше про дітей.

Поширена схема: вас може потривожити дзвінок про те, що ваша дитина потрапила в біду, і для того, щоб його виручити, треба перерахувати енну суму на такі-то номери мобільних телефонів. Коли батько чи мати отримують таке повідомлення, а якщо ще дзвонив представляється співробітником міліції (шахраї це використовують частіше за все), то об’єктивно міркувати у них виходить слабо. І природно, всі сили вони кидають на визволення свого чада з міфічної біди, замість того, щоб спочатку зателефонувати своїй дитині і з’ясувати, що з ним сталося. Випадок, яскраво демонструє цю схему, нещодавно стався в Західній Україні. Представився співробітником міліції громадянин зателефонував батькам вночі і повідомив, що їхній син-студент потрапив до міліції, але питання можна вирішити за 20 000 гривень, які треба перерахувати на певні мобільні рахунки. Стурбовані батьки закупили скретч-карти на зазначену суму і почали перераховувати гроші на мобільні рахунки. Коли 2,5 тис.грн. «пішли» на зазначені рахунки, мама студента немов прокинулася і вирішила зателефонувати синові. А син у цей час мирно спав у гуртожитку…

Друга за поширеністю схема – повернення втраченого (речей, документів, улюблених тварин). Шахраї вишукують у ЗМІ та на сайтах оголошення про пропажу і дзвонять абонентів, пропонуючи за певну суму повернути втрачене. Але не при особистій зустрічі (тут можуть бути різні відмовки – що немає грошей доїхати до вас на таксі, що «знайшов» не довіряє вам, оскільки вас не знає, і т.д.), а тільки після перерахування коштів на рахунок мобільного телефону . І от потім-то вже точно втрачене вам нібито передадуть. Не вірте! Людина, яка дійсно знайшла те, що ви втратили, від особистої зустрічі ніколи не відмовиться.

«Ще один виверт шахраїв – ваша міфічна перемога в «акції» (в цьому випадку шахраї «маскуються» під загальновідомі акції). Але для того, щоб ви могли отримати «приз», від вас вимагається «зареєструватися» – або відправити SMS за номером підвищеної тарифікації, або зателефонувати на такий номер, або повідомити рахунок поповнення скретч-картки. Як тільки ви це зробите, пішовши на поводу у шахраїв, кошти з вашого мобільного рахунку «спливуть» в руки зловмисників. Тому ми рекомендуємо нашим абонентам перевіряти короткі номери, які фігурують у різних акціях у фахівців колл-центру «Київстар» за номером 466 до того як прийняти запрошення брати участь в акції», – поділилася з журналістами менеджер зі зв’язків з громадськістю АТ «Київстар» в Одесі Катерина Соломенчук.

Відносно новий спосіб шахрайства – отримання доступу до системи самообслуговування «Мій Київстар». Після того, як ви зареєструвалися, вам може прийти SMS з проханням повідомити ваш логін і пароль доступу до системи «Мій Київстар». І якщо ви, по доброті душевній, відправите SMS з таким змістом, то шахраї отримають доступ не тільки до ваших коштів на мобільному рахунку, а й до інших послуг. Приміром, розішлють від вашого імені на мобільні номери з вашої телефонної книги прохання перерахувати кошти. От тільки гроші від відгукнулися на прохання надійдуть не до вас, а до шахраїв.

Особливо уважними слід бути абонентам і при дзвінках на короткі номери – це номери підвищеної тарифікації. Наприклад, у Запоріжжі шахраї скористалися ажіотажем на гречку і розповсюдили оголошення про те, що, зателефонувавши за коротким номером, можна дізнатися, в яких магазинах є гречка. Вартість 1 хвилини розмови при дзвінку на цей номер становила 30 грн., Але наївно думати, що абонентам, які все ж зателефонували, повідомляли про те, де можна придбати улюблену українцями кашу, – мила дівчина повідомляла, що зараз їй треба подивитися по комп’ютеру, тому абоненту треба трошки почекати. А в цей момент грошики з рахунку мобільного телефону зникали зі швидкістю звуку, і «розмова» обривався, як тільки рахунок абонента «видоювався» до останньої краплі.

Це найпоширеніші схеми мобільного шахрайства, проте зловмисники стають все витонченішими і вигадують все більш тонкі, з точки зору психології, способи обману абонентів.

Фахівці «Київстар» розробили прості правила, які допоможуть запобігти спробам мобільного шахрайства:

1. По-перше, не довіряйте інформації, яку отримуєте від незнайомців по мобільному телефону – завжди перевіряйте її.

2. Не повідомляйте коди поповнення рахунків незнайомим особам – сприймайте їх, як пін-код своєї зарплатної або пенсійної картки, який ви ніколи не повідомите стороннім.

3. Не передавайте стороннім логін і пароль доступу до системи самообслуговування «Мій Київстар» / «Мій DJUICE» – тут має працювати теж правило, що і з пін-кодом зарплатної картки.

4. Завжди перевіряйте послуги з короткими номерами у оператора, щоб не «попастися» на номер з підвищеною тарифікацією. Це можна зробити, зателефонувавши до call-центр компанії «Київстар» за номером 466, або на сайті компанії.

5. Якщо ви підозрюєте спробу мобільного шахрайства або ж зрозуміли, що стали жертвою шахраїв, переконливе прохання: якомога швидше повідомити про це в «Київстар» на сайті або за номером 466 і якомога швидше повідомити про це в правоохоронні органи. Це не тільки дасть вам шанс повернути гроші (за перший квартал цього року абонентам, своєчасно які повідомили про те, що вони стали жертвою мобільного шахрайства, було повернуто в цілому 20 000 гривень), але й допоможе уберегти від втрати коштів інших абонентів.

6. Звичайно, найкращий захист від мобільних шахраїв – повне ігнорування їх прохань, вимог і пропозицій. І поступово українці все менше «клюють на наживку» шахраїв: якщо в 2008 році «Київстар» отримав більше 66 тисяч повідомлень про мобільний шахрайстві, то в цьому році – трохи більше тисячі. Будьте пильні і по-хорошому недовірливі, і тоді у зловмисників руки короткі дістати гроші на вашому мобільному рахунку.

Як вже повідомляв Lohotron.in.ua, раніше із подібною інформацією до своїх абонентів звернувся МТС.

За матеріалами ЕП

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: