Чотири неприємні істини про кредити

Часом корисно взяти хвилинку на роздуми і подивитися правді в очі – особливо якщо це стосується персональних фінансів. Спеціаліст з особистих фінансів Джон Ульцхаймер у своїй статті на сайті Mint.com нагадує кілька істин про банки, на які потрібно дивитися реалістично.

1. Банки вам не друзі, і не чекайте, що вони будуть вести себе по-дружньому

Bank of America заявив про свій намір в нинішньому квітні стягувати 59 доларів щорічної комісії приблизно з 5% власників карток цього банку. Ті одразу ж відреагували досить емоційно: “Це зухвало, це незаконно, це аморально!” Один з читачів Mint.com навіть назвав банкірів “жадюгами”. Але 59 доларів на рік – це близько 16 центів на день, і це набагато менше, ніж багато хто витрачає на укладку в перукарні, обід в ресторані або похід в бар. Для більшості американців 59 доларів – це крапля в морі.

Проте багато з них схильні до нереалістичних очікувань, якщо мова йде про банки. Так от, всі вони – організації, орієнтовані на отримання прибутків. А прибуток – це гроші споживачів. Банкам немає діла до ваших особистих проблем, їм не потрібні ваші виправдання, їм плювати, що ваш собака з’їв вашу чекову книжку. Банки хочуть, щоб їм платили, вони хочуть робити гроші, більше грошей, і джерело цих грошей – ви. Чим швидше ми перестанемо ставитися до банків як до своїх друзів або членів сім’ї, тим краще для нас. А клієнтам Bank of America можна запропонувати попросту змінити банк, якщо їх не влаштовує комісія.

2. Вибирати найкращі банківські продукти – це ваша робота

І ще раз: переконатися в тому, що банківський продукт, який ви обрали, дійсно вартий уваги, – це ваша робота. Візьміть собі за правило: ПВС, або Перевіряйте Все Самі. Автор статті одержує від свого друга по електронній пошті підказки щодо інвестицій, підписані тією ж абревіатурою – ПВС, що в даному випадку означає “Програв – Винуватий Сам”. Те ж саме справедливо і щодо банківських продуктів.

Не влаштовують високі відсотки – відмовтеся від передплачених дебетових карт. Якщо плата за річне обслуговування – проблема, то не варто відкривати кредитну картку, адже ніхто не гарантує, що карта з нульовою платою за обслуговування буде безкоштовною і в наступному році. Якщо комісія за зняття готівки в банкоматі становить 5 доларів, і вас це дратує – не користуйтеся банкоматом. Нарешті, якщо відсоткові ставки занадто для вас високі, не користуйтеся револьверним кредитом.

3. Якщо ви влізли в борги – це ваш вибір

Так-так, те, що ви втратили роботу – не ваша провина, вам треба якось виживати, і розплачуватися кредитками – ваш єдиний вибір. Це нормальне пояснення для життя по вуха в боргах, хоч і не цілком прийнятне. Але пояснення на кшталт “Банк надавав мені все нові кредитки” виправданням не є. Зрештою, вийняти кредитку з гаманця і розплатитися нею на касі – акт доброї волі. Не хочете влазити в борги – не користуйтеся позиченими грішми. Сьогодні занадто багато людей просто “підсіли” на кредитні карти, і краща стратегія для таких людей – не користуватися кредитками взагалі, як не важко це визнати.

4. Кредит – не право, а привілей

Часто в рекламі кредитів (і страхових полісів) лейтмотивом звучить “Ви цього заслуговуєте”. Але повірте, жоден банк або страхова компанія зовсім не вважають насправді, що їхні клієнти чогось там “заслуговують”. Більше того, щоб мати справу з тим чи іншим банком або компанією, ви повинні це заслужити.

Ви не заслуговуєте кредитної карти, іпотеки, автокредиту або іншого продукту. Пам’ятайте, за кожним доларом, який ви позичаєте в банку, стоїть інвестор. І інвестор цей – федеральний уряд США, хедж-фонд, пенсійний фонд, некомерційна організація або простий споживач.

Кожен учасник цього ланцюжка має право і навіть зобов’язаний переконатися в тому, що позичені гроші до нього повернуться. І це прагнення до гарантій – перешкода між вами і позиковими коштами. І в останні роки цю перешкоду даделі важче подолати – що, загалом-то, не так вже й погано.

Наталія Черкашина

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: