НеЕКОномні покупки

В «Еко-маркеті» з банківської картки покупця зняли суму, що вп’ятеро перевищувала вартість покупки.

Сьогодні, напевно, вже й не знайдеться жодного українця, який бодай раз не виходив з магазину із зіпсованим настроєм, дарма згаявши часом. Черговим доказом цієї вкрай невтішної ситуації, що склалась у сфері торгівлі, став випадок в одному із супермаркетів мережі «Еко-маркет», розташованому в місті Бориспіль на вул. Червоноармійській, 2.

21 червня місцева жителька Катерина Опанасюк вирішила зробити вечірні покупки у згаданому магазині. Поклавши до кошика все необхідне, дівчина підійшла до каси і, як зазвичай, віддала касиру банківську картку для розрахунку. Ось тут і сталося найцікавіше: касирка замість того, щоб провести розрахунок на суму 150 гривень, зняла з картки вп’ятеро більше – 750. На слушне запитання покупця, чому вона так вчинила, жінка за касою без найменшого вагання відповіла, що помилилася, і що гроші зараз спробує повернути головний касир магазину.

Побачити його Катерині таки пощастило, проте лише хвилин за двадцять. Мовляв, була зайнята через інкасацію. Втім, це поява “головної” не змінила ситуацію на краще, схоже, залагодити її мирним шляхом ніхто й не збирався. Пані Осипова (так представилась головний касир магазину) вкрай роздратовано, без жодних пояснень взяла банківську картку і почала проводити якісь операції на терміналі. Стурбована її діями Катерина Опанасюк попросила головного касира зупинитися та пояснити, врешті, що відбувається. Проте головний касир проігнорувала прохання покупця і продовжувала багаторазово повторювати свої маніпуляції з карткою і терміналом. При цьому промимрила, що гроші мають повернути за 2-3 дні, і взагалі – це потрібно вирішувати з банком.

Зупинившись нарешті і давши картці спокій, пані Осипова запропонувала покупцеві чек на 750 гривень і сказала, що на ньому треба розписатися. Катерина відмовилась це робити, доки їй не пояснять, що взагалі коїться, і що вона має підписувати? Проте це не зупинило невгамовну касирку, і та сказала, що й сама розпишеться замість покупця, наголосивши, що їй усе одно «нічого за це не буде».

На прохання повернути банківську картку, оскільки це є особиста власність покупця, пані Осипова відповіла, що це була власність Катерини до того, як та віддала картку їй, а тепер, коли картка в неї в руках, – це вже не її власність. Така поведінка персоналу супермаркету змусила Катерину Опанасюк викликати міліцію. Майже одразу після приїзду правоохоронців пані Осипової наче і слід прохолов. Чи то від сорому, чи то від страху, та з’явитися знову головний касир магазину дозволила собі лише за годину, і це при тому, що неї чекала міліція і вже котру годину марнувала свій час покупець.

Правоохоронцям касирка все ж спромоглась надати пояснення. Цього разу вона вже старанно і детально розповідала міліціонеру, що і за чим робила. І головне – для чого.

Як з’ясувалося уже згодом, правоохоронці місцевого відділку порушувати кримінальну справу за заявою Катерини Опанасюк не стали. Підстава, яку вказано дільничним у постанові тиждень по тому – зі слів (!) пані Осипової, кошти вже повернуто на ту саму картку електронним переказом. Жодного підтверджувального документа чи бодай намагання перевірити правдивість касира у банку, звісно, у правоохоронців Бориспільського відділку міліції не було. Забігаючи наперед, зазначимо, що грошима на рахунку не пахне і до сьогодні…

Численні намагання пані Опанасюк звернутись до керівництва магазину також досі не мали успіху: залишене у книзі скарг магазину повідомлення наразі лишається без реакції. Те саме стосується скарги, надісланої на офіційний сайт компанії. По гарячій лінії «Еко-маркету» Катерині повідомили, що рішення за скаргою немає і невідомо, коли буде, оскільки в магазині немає встановлених термінів для розгляду заяв. Оператори гарячої лінії навіть відмовились повідомити адресу центрального офісу, посилаючись на те, що це, мовляв, конфіденційна інформація.

Безуспішними виявились і намагання кореспондента «Вечірки» отримати коментар в адміністрації. Указаний на офіційному сайті телефон прес-служби компанії кілька днів не відповідав. На надісланий редакцією запит там усе ж відреагували і запевнили, що ситуація перебуває під контролем і найближчими днями все вирішиться.

Утім, нічого не змінилося й досі. Поки важко сказати, чи можна вважати такий інцидент поодиноким випадком через помилку касира, чи, скоріше, буденною практикою. Та з упевненістю можна стверджувати, що покупці у таких випадках залишаються крайніми і не можуть розраховувати навіть на вибачення. У нас навіть у престижному магазині покупець ризикує бути обдуреним анітрохи не менше, ніж на брудному ринку. В арсеналі несумлінних продавців — як традиційні базарні методи, так і високотехнологічне шахрайство.

Сергій Єрмоленко, «Вечірній Київ»

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: