В Україні рівень корпоративного шахрайства — один із найвищих у світі

Чверть українських компаній в 2009 році стикалися з фактами корпоративного шахрайства. Такі результати щорічного дослідження аудиторської компанії «Ернст енд Янг». Для порівняння, в країнах Центральної та Східної Європи цей показник становить 14%, а в Росії — 10%. Як констатують експерти «Ернст енд Янг», під час кризи рівень шахрайства в бізнесі виріс. Якщо минулого року тільки 13% опитаних по всьому світу компаній говорили, що їм відомі факти шахрайства в їх компанії, то в цьому році про порушення знають вже 16%. Крім України, найбільший рівень зловживань має місце в країнах Західної Європи та Латинської Америки — про факти шахрайства заявляють 21% опитаних. Найменше схильні порушувати корпоративне законодавство в Австралії і на Далекому Сході.
Високі показники Латинської Америки і Західної Європи не обов’язково означають, що порушення законодавства в бізнес-сфері в цих регіонах більше, ніж, приміром, у Росії. Різниця пояснюється корпоративною політикою західних компаній. Вони більш відкриті, а значить, їх менеджмент краще обізнаний про внутрішні процеси.
Запобіжні заходи шахрайства в усіх країнах досить схожі, Україна — не виняток. Корпоративний сектор вважає за краще проводити внутрішній контроль і аудит. Досить поширені перевірки з боку керівництва, а також зовнішній аудит діяльності компаній.
У компанії «Ерлан» (ТМ «Біола») для протидії фактам шахрайства ретельно підбирають персонал компанії. «Ми намагаємося шахрайство попереджати ще на стадії добору кадрів. Ми цікавимося не тільки послужним списком, але і запитуємо відгуки про співробітника на попередніх місцях роботи», — говорить PR-директор компанії Ганна Юнге.
У компанії «Сандора» існує чіткий перелік дій, які вважаються корпоративним шахрайством. «Політика детально описує, які дії відносяться до шахрайства і яка адміністративна або навіть кримінальна відповідальність застосовується до порушників. Впроваджено систему внутрішнього аудиту, що перевіряє її знання і розуміння», — говорить Олена Стоянова, директор з маркетингу«Сандори».
У тютюнової компанії JTI система протидії шахрайству будується у трьох напрямках — стандартизація внутрішніх процесів в компанії, розмежування сфер компетенцій співробітників, а також контроль і звітність. «В якості резервного в компанії JTI існує механізм повідомлення про підозрілі дії та операції. Співробітник, який помічає що-небудь підозріле, може тут же повідомити про це або місцевому керівництву, або довіреним співробітникам на місці в головному офісі компанії в Женеві», — говорить директор з питань дотримання корпоративних норм у СНД, Адріатиці і Румунії Дмитро Редько.

 

ЯК ЧАСТО КОМПАНІЇ стикаються з фактами корпоративного шахрайства ЗА ОСТАННІ 2 РОКИ,% *

* Компанії з загального числа опитаних, які стикалися з шахрайством Дані «Ернст енд Янг»
ЗАХОДИ ЩОДО ЗНИЖЕННЯ ризику шахрайства,%

Дані «Ернст енд Янг»

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: