Супермаркети міста: лохотрони та шмони

Більшість рівненських супермаркетів дедалі частіше починають ошукувати та принижувати своїх клієнтів. До «власноруч» продовжених термінів придатності того чи іншого товару люди вже звикли. Тепер же до афер «великих магазинів» додалося чергове нововведення: на касі продавці вибивають чеки, на яких вартість зовсім не співпадає з написами на цінниках. На скарги обурених покупців менеджери лише знизують плечима й кажуть, що просто-напросто забули замінити стару ціну на нову. А в одному із рівненських супермаркетів, що знаходиться на вулиці Курчатова, охорона взагалі порушує права громадян, нишпорячи при виході в пакетах та сумках із товаром. Як же ошукує та принижує своїх клієнтів персонал супермаркетів Рівного дізнавалися журналісти «Рівненського репортера».

Ковбаса прострочена?
Ну то й що

Незважаючи на постійні запевнення адміністрації великих супермаркетів Рівного, що в них найкращий та найсвіжіший товар, покупці чи не щодня помічають їхні «грішки». В одному з таких «благополучних» торгових закладів, що на вулиці Київській, вирішили провести тест-пробу. Для експерименту обрали копчену ковбасу відомої марки. Згідно з цінником, строк придатності смакоти вийшов за чотири дні до здійснення покупки. На запитання, чому ж прострочену ковбасу не вилучають із продажу або хоча б чому не уцінюють, як це робиться в деяких супермаркетах, менеджер торгового залу лише посміхнувся. Виявляється, про таке він навіть і не чув. Прямо при нас переклеїв нову етикетку – і товар став придатним для вживання ще на три доби.
Варто зауважити ще й наступне. Та ж палка вже зваженої й оціненої копченої ковбаси, провисівши в торговому залі 2-3 доби, втрачає у вазі 20-30 грамів. Це означає, що покупець на касі переплачує 1-3 гривні, в залежності від її ціни. Що робити? Попросити касира переважити продукт на контрольних вагах (зазвичай продавці не відмовляють це зробити). Якщо ковбаса покаже меншу вагу, ніж вказано на ціннику, то вимагайте й продати її за відповідною ціною.

Забудькуватість менеджерів торгових залів


Найпоширеніший прийом обдурювання покупців – плутанина в цінниках. На полицях розміщена величезна кількість товарів, а поруч – багато різних цінників. На них обов’язково вказано точне найменування товару, його артикул і ціну. При покупці уважний покупець зможе їх зіставити. Інша справа, коли ціна, вказана на ціннику, не відповідає дійсності. Коли одночасно купуєш 15-20 найменувань товарів, складно запам’ятати, що скільки коштує. Але все ж таки, якщо загальна сума ваших покупок істотно вища, ніж та, на яку ви розраховували, не полінуйтеся перевірити чек. Не соромтеся в такій ситуації викликати менеджера магазину й запропонуйте йому звірити ціни на ціннику та в чеці.
В одному із супермаркетів, розташованому в районі 12 школи, нам вдалося на фото зняти вартість товару на прилавку і порівняти, на скільки ж він подорожчав при виході на касі. Так, для прикладу, обрали не дуже дорогий продукт: кріп. На ціннику була вказаною ціна в 1, 71 гривні. Коли ж прийшли на касу, виявилося, що він значно подорожчав «на виході». Замість 1,71 гривні на чеку чітко вибита ціна вже в 2,99 гривні.
У продуктовому супермаркеті на вулиці Коновальця така ж ситуація із цінниками. Наприклад, ціна газованої води в межах торгового залу становить 5,90 грн, а на касі – 6,15.
Адміністратори торгових залів пояснюють таку «гру» із цифрами, звичайною забудькуватістю менеджерів торгових рядів. Цікаво, що жодного випадку, коли ціна на касі була б нижчою, ніж на ціннику, ми не помітили. Погодьтеся, досить дивна забудькуватість.
Невідомо, чи будуть покарані менеджери й наскільки довго вони пам’ятатимуть настанови адміністратора, який пообіцяв розібратися з «негідниками». Але якби після таких випадків менеджерів карали штрафами, то навряд чи вони б забували виконувати свою роботу.

«Друге дихання» зіпсованих продуктів

Досить часто працівників супермаркету керівництво примушує йти на порушення. Розповідає колишній працівник одного з перших торгових закладів міста Анатолій:
– Взагалі мені зараз смішно дивитися, як деякі люди «ведуться» на різноманітні акції чи дешевий товар. В основному під «акційність» потрапляють товари, в яких ось-ось має вийти строк придатності або й узагалі вийшов. М’ясним та іншим продуктам, які швидко псуються, теж не важко «продовжити життя». Для прикладу, на початку 2000-х, коли я працював у супермаркеті, куряче філе, що зіпсувалося, могли обваляти в паніровці й апетитно підсмажити. А салат приправити майонезом з розірваного пакетика. Про те, як гарно стирається строк придатності молока, йогуртів, масла тощо взагалі можна говорити багато. Що цікаво, все це свавілля відбувалося за наказом вищого керівництва. Тож я радив би покупцям, перш ніж купувати якийсь товар у супермаркеті, гарно придивитися й принюхатися. Особисто я зараз, окрім алкоголю та цигарок, у цих закладах нічого не купую.

Охоронець – цар магазину?
До порушень чи, точніше, принижень можна віднести й «шмон» клієнтів у супермаркетах. Так, в одному з торогових закладів Рівного, що на вулиці Курчатова, при виході безцеремонно нишпорять по пакетах відвідувачів, звіряючи придбане з чеком. Люди спокійно витримують подібну «екзекуцію», а по суті – порушення прав громадян, сприймаючи її за норму. Насправді ж працівники магазинів не можуть примусити при вході в торговельний зал пред’явити придбані в інших місцях товари, а при виході – перевіряти правильність чека й оглядати речі покупця. При виході з торговельного залу охоронець може ПОПРОСИТИ показати сумку. Причому сам він робити огляд не має права. Здійснювати його може тільки співробітник міліції і лише в тому випадку, якщо покупець підозрюється в крадіжці товару. На жаль, в нашому випадку за годину спостереження ніхто з обшуканих відвідувачів не обурився на дії охорони. Тож, схоже, ця процедура не дуже дратує покупців, хоча такі дії персоналу є нічим іншим як звичайнісіньким порушенням прав громадян.

Найпоширеніші «розводи»

На передньому плані виставляється товар із майже закінченим терміном придатності, а «свіжачок» ховають углиб прилавку.
Під товаром прикріплюють цінник від також товару, але меншої ваги або об’єму.
Під приводом акції пропонується купівля двох чи трьох одиниць товару за ціною одного. Зазвичай знижка символічна, а строк придатності товару обмежений.
На деяких товарах, наприклад, копченій птиці, не вказується ціна, а тільки вага. Правда, поруч стоїть табличка із цінником вартості одного кілограма птиці. Неуважні покупці часто не бачать таких «деталей». І коли на касі довідаються реальну вартість курочки, гордість або незручність не дозволяє відмовитися від покупки.
Заморожені морепродукти реалізовуються з великою кількістю льоду. Після розмороження вага товару втрачає до 20%.

Епілог


Як відзначають фахівці, у супермаркеті головне – завжди брати чеки. Інакше можна спровокувати ще одне традиційне для цих магазинів порушення. Касир може просто не скинути з комп’ютера інформацію про покупки та приплюсувати їхню вартість до покупок наступного клієнта, особливо якщо перший покупець бере одне пиво, а за ним стоїть людина з візком, повним продуктів. Він, напевно, навіть не помітить, як ще раз заплатить за продане вже пиво. А, виявивши зайву позицію в чеку за межами магазину, не зможе довести «помилку» касира. Як розповідає рівнянка Вікторія, одного разу у вищезгаданому супермаркеті на вулиці Коновальця їй довелося оплатити вартість не двох пакетів для продуктів, а 200! Добре, що відразу звернула увагу на неправдоподібну суму, вибиту у чеку. Тож будьте уважними та пильними, щоб не опинитися в неприємній ситуації і, найголовніше, – не бійтеся відстоювати свої права.
Коментар начальника управління у справах захисту прав споживачів Євгенії Мосіюк:
– Відверто кажучи, скарг на супермаркети не так уже й багато поступають до управління. Якщо вони є, то найчастіше люди скаржаться на незадовільне обслуговування споживачів або неякісну продукцію. У минулому році, для прикладу, було усього дві скарги на супермаркети, але вони стосувалися безпідставного звинувачення в крадіжці та хамства персоналу. Загалом скарг на ціноутворення дуже мало: десь два випадки на рік. Я б радила людям, яких у супермаркетах увели в оману цінники, звернутися із заявою до суб’єкта господарювання (безпосередньо до керівництва торгового закладу), відповідно до закону Про захист прав споживачів і правил роздрібної торгівлі. Якщо там не вдасться владнати всі розбіжності, тоді варто звернутися до нашого управління. У разі підтвердження фактів обману покупців на порушників накладають штрафні санкції. Потім ми робимо відповідний припис і зобов’язуємо суб’єкт господарювання виправити ситуацію й надати управлінню інформацію, як вона була виправлена.
Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: