Прийоми продавців: 10 хитрощів, що примушують купувати непотрібне

Уявіть собі: ви приходите в магазин, купуєте все найнеобхідніше і відправляєтеся додому з набитими всякою всячиною пакетами, щасливі і упевнені в тому, що купили саме те, що хотіли. Чом би не так!

Прийоми  продавців: 10 хитрощів, що примушують купувати непотрібнеНа практиці поведінка покупців (і вас у тому числі) давним-давно привертає пильну увагу власників крупних мережних магазинів, бутиків і дрібних лавочок. Купівельні звички вивчаються буквально під мікроскопом, і все для того, щоб переконати (читай: невимушено примусити) нас піти з магазина з товаром, який ми абсолютно не збиралися купувати. Які хитрощі застосовуються для того, щоб обвести покупців навкруги пальця і вимусити витратити більше, ніж вони розраховували? Розглянемо їх детальніше.

Великий візок = великі витрати

Прямо біля входу в гіпермаркети завжди “припарковані” величезні візки на коліщатках. На перший погляд, все зроблено для зручності покупців – котити візок набагато легше, ніж нести покупки до каси в руках. Проте, і тут є своя хитрість. З психологічної точки зору порожній простір візка викликає внутрішній дискомфорт і цілком з’ясовне бажання скоріше його (простір) заповнити. Саме на це і розраховують власники магазинів: прийшовши за пакетом молока і буханцем хліба, покупець в результаті “набиває” візок додатковим товаром, покупку якого він не планував взагалі.

Порада: Замість величезного візка візьміть кошик – так ви зможете уникнути спокуси купити що-небудь зайве. А якщо прийшли за пакетом молока, то і кошик брати не варто.

Світло моє, дзеркальце, мовчи!

Величезні дзеркала в магазинах готового одягу повішені не тільки і не стільки для зручності покупців. Тонкий розрахунок власників магазину знов грунтується на психологічній особливості більшості людей: проходячи мимо дзеркала, вони не можуть встояти перед спокусою кинути погляд на власне віддзеркалення. Зрозуміло, немає такої людини, яка на 100% був би задоволений своїм зовнішнім виглядом. Рішення приходить миттєво – потрібно терміново купити щось привабливе! І погляд тут же падає на стрункі ряди акуратно розвішеного одягу… Граючи на невпевненості в собі, власники магазинів одягу маніпулюють відвідувачами, примушуючи їх здійснювати покупки, на які вони не розраховували. Особливо добре ця стратегія працює, якщо те, що на вас надіте в даний момент, виглядає менш привабливо, ніж ооон та красива штучка на вішалці.

Порада: дивіться на себе в дзеркало, тільки якщо збираєтеся щось приміряти. Не ходіть по магазинах готового одягу в пом’ятих джинсах і стоптаних кросовках, збирайтеся туди, як на побачення: стильний зручний одяг, зачіска і аксесуари додадуть упевненості в собі і допоможуть уникнути незапланованих витрат.

Гривня за купку, а в купці – три штучки

Розпродаж товару крупними партіями, або “тільки у нас: купіть три футболки всього за 299 грн.!” – ще одна улюблена хитрість продавців, здатна викликати купівельний ажіотаж на порожньому місці. Тільки задумайтеся: немає ніякої математичної різниці між однією футболкою за 100 грн. і трьома за 299 грн.! Проте чарівне слово “розпродаж” і магія некруглих цінників роблять свою справу – і ось ми вже виходимо з магазину з трьома однаковими футболками (хоча нам була потрібна тільки одна), в повній упевненості, що вчинили вигідну покупку. Насправді ж, ми даремно витратили 200 грн. і купили зайві дві непотрібні речі. Але навіть якщо різниця в ціні між одним товаром і декількома однаковими, які продають “оптом”, істотна, подумайте, а чи так вже вам потрібен кілограм майонезу або 1000 “плічок” для одягу?

Порада: Порівнюйте ціни на одну одиницю товару і на “купки”, не купуйте більше тільки через те, що такий “дешевше”. На ділі ви дарма витратите гроші і купите що-небудь непотрібне.

Всі на барикади!

По дорозі до каси покупців підстерігають різноманітні перешкоди – у буквальному розумінні слова. То тут, то там ми натикаємося на великі місткості-коробки з ходовим товаром, нібито виставлений таким чином для нашої зручності. Просуваючись по магазинних рядах і постійно натикаючись на ці коробки з призовними написами “Розпродаж! Все по 10 грн.!”, неможливо утриматися від спокуси: так і хочеться кинути яку-небудь дрібничку в кошик. Відразу згадується, що неначебто зубна паста закінчується, і мило було б не погано купити, і ще ось мочалка така симпатична, всього за 10 гривень. З цими думками ми і скоюємо непотрібні покупки. Розрахунок магазина простий: ціну на річ, узяту “по дорозі” з рекламного стенду, ніхто не піде перевіряти ще раз у відповідний відділ. Покупець набагато більш схильний здійснювати імпульсні покупки, якщо товар, спочатку йому не потрібний, виставлений прямо на дорозі.

Гіганти типу Ikea довели цю ідею до досконалості. Планування приміщень виконано таким чином, що по дорозі до кас покупцям хочеш не хочеш доведеться обійти весь магазин і заглянути в кожний відділ. І, зрозуміло, наткнутися на всі стенди з недорогими дрібницями: іграшками, гелями для душу і кухонними рушниками. Таким чином, шанси на здійснення імпульсної і непотрібної покупки збільшуються багато разів.

Порада: в гіпермаркетах шукайте вказівники, заглядаєте тільки в потрібні відділи і скорочуйте шлях до каси. У магазині візьміть план приміщення і постарайтеся відразу пройти до потрібного стенду, не звертаючи уваги на корзини із дрібничками.

Сир в кінці тунеля

Найзвичайніші і найнеобхідніші продукти – молоко, хліб, сир – магазини часто розташовують у найвіддаленішому кутку приміщення (погодьтесь – правда ж?). Розрахунок простий: ці товари потрібні практично всім, і коштують недорого, тому їх прибирають подалі, примушуючи покупців, проходячих повз струнких рядів інших товарів по дорозі до звичайного сиру/молока, здійснити ще декілька непотрібних покупок.

Порада: біжіть не звертаючи уваги на упаковки з чіпсами і яскравими обгортками цукерок відразу до жаданого шматочка сиру. І таким же чином – назад до каси.

Ах, обдурити мене не складно – я сам одурюватися радий

Прийшовши в магазин одягу і окинувши поглядом полиці, ми несвідомо спрямовуємося не до акуратних стопок светрів, а до вішалок, які виглядають трохи безладно. Наша підсвідомість говорить нам про те, що саме там знаходиться все найцікавіше і варте уваги – мовляв, от як решта покупців накинулася на товар! І зовсім не здогадуємося про те, що продавці магазина самі створили це маленьке безладдя на стенді для того, щоб привернути нашу увагу. А знамениті “фінальні розпродажі”, “повні ліквідації” і “знижки у зв’язку з відкриттям магазину”? Це теж не більше ніж спроби магазинів позбутися зайвого товару (і, треба сказати, спроби завжди приносять результат).

Порада: об’єктивно оцінюйте можливу вигоду від покупки і не піддайтеся на провокації продавців.

А запах!..

Магазини і ресторани часто порушують апетит клієнтів смачними запахами і спокусливими рекламними написами. На ринках голодним покупцям пропонують безкоштовно спробувати фрукти (знаючи, що після цього покупка обов’язково відбудеться); булочні і пекарні навмисно не встановлюють в торгових залах витяжки, роблячи аромат випічки своєю кращою рекламою. незапланованих витрат не уникнути.

Порада: ніколи не ходіть в магазини на голодний шлунок!

Платіжні карти

Є дуже вагома причина, по якій менеджери з радістю допоможуть вам оформити кредитну платіжну карту магазину з включеною знижкою на товари. Вони знають, що не одержавши гроші прямо зараз, вони одержать їх пізніше і, як не дивно, в більшому обсязі (не дивлячись на “знижку”). Річ у тому, що покупець з більшою вірогідністю вчинить більш дорогу покупку, ніж планував спочатку, якщо упевнений, що на товар буде надана знижка (несвідомо ми вважаємо це вигідною операцією) і за нього не потрібно прямо зараз платити готівкою.

Порада: не піддайтеся на пропозиції менеджерів магазина оформити вам кредитну платіжну карту “з накопичувальною знижкою”. Користуйтесь лише наявними. Вид грошових купюр тверезить і примушує ще раз задуматися про необхідність майбутнього придбання.

Квіти життя

Магазини частенько привертають увагу дітей до товарів, викладаючи в зоні видимості предмети в яскравій, кольоровій, блискучій упаковці. Діти, привернуті красивою упаковкою, обов’язково звернуть увагу батьків на товар, а там вже і до імпульсної покупки недалеко.

Порада: Залиште дітей удома, якщо є така можливість. До речі, найрозумніший і бережливий покупець – той, хто ходить по магазинах поодинці, а не в компанії друзів, дітей або батьків.

Остання спокуса

Успішно ухилившись від всіх спокус, обійшовши підводне каміння шоппінгу і стоячи біля каси, не поспішайте розслаблятись! На шляху до касира вас підстерігають цукерки, жуйки, шоколадки, газети і батареї. З одного боку, стійки з таким товаром зручні, а з іншою – часто ввергають нас в непотрібні витрати. Річ у тому, що ціна товару на касі може трохи відрізнятися від ціни товару в залі – в більш вигідну для магазина користь. А перевірити вже немає часу.

Порада: Перед тим, як схопити шоколадку із стійки або купити на касі сигарети, запитайте себе, а чи так вам це необхідно?

 

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: