Гіпнотична дія магазинів

Шоппінг – справа приємна, і часто, не тільки для пані, але і для чоловіків – особливо це стосується великих супермаркетів, що продають продукти, одяг або масу корисних речей для будинку. Коли йдеш по проходах між стелажами, важко утриматися і не кинути в корзину пару-трійку розрекламованих товарів (які, як виявляється згодом, не дуже-то були вам потрібні, але гроші вже витрачені). Виявляється, маніпулювання покупцями в магазинах – ціла наука, і власники магазинів разом з продавцями прагнуть використовувати на практиці всі її досягнення. А щоб вам не попастися на хитрі прийоми, пропоную ознайомитися з їх списком і бути у всеозброєнні, відправляючись за черговою покупкою.

Отже, насамперед, корзини і візки. Дуже зручно, що корзини і візки розташовують прямо біля входу – ви берете їх і відправляєтеся в похід по магазину. А біля каси виявляється, що улов ваш настільки багатий, що ледве хапає грошей в гаманці. Місткі корзини і візки ніби самі просять: «Наповни мене!». Щоб уникнути надмірних витрат на те, що не дуже потрібне, але захотілося узяти, і виглядати крутим з повним візком, просто не беріть її. У корзину влізе менше. А якщо і корзину не брати, ви точно не купите нічого зайвого.

Коли збираєтеся по магазинах, особливо за обновкою, одягайтеся красиво! Якщо ви виглядаєте гідно, а не як нещасна істота, що зайшла в магазин просто погрітися, до вас і відношення продавців буде більш ніж поважним, та і купити захочеться менше. Інакше, будучи не дуже упевненим в своєму зовнішньому вигляді, ви напевно захочете купити пару нових речей і тут же одягатися в них, щоб підвищити самооцінку.

Купувати оптом крупи або майонез «по знижці» не завжди буває дешевше, ніж в звичних для вас кількостях. Якщо вам пропонують чотири упаковки сира за ціною однією, задумайтеся, чи не прострочений він. А заявлена «знижка» на кожний з кілограмів гречаної крупи не означає, що якщо ви купите п’ять кілограм, то заплатите менше кожного з них в сумі. Просто раджу вам підрахувати, чи дійсно вигідно купувати оптом, і чи зможете ви використовувати або спожити все куплене про запас.

Красиві стенди з товарами, піраміди з коробок цукерок або чаю і призначені для того, щоб привертати увагу клієнтів. І ніж більш хитромудра конструкція, тим сильніше вам захочеться щось з неї узяти. А на це все і розраховано.

Ви, напевно, помітили, що найбільш споживані товари, такі як молоко і хліб (і самі, до речі, недорогі), знаходяться в самому кінці магазина, і щоб дістатися до полиць з ними, ви проходите через лабіринти із стелажів зі всякою смакотою, яку гріх не купити. Так заощадити у вас ніяк не вийде, тому раджу слідувати точно до місця призначення і також швидко – до каси – інакше непередбачених витрат знову не уникнути.

Слова «знижки» і «розпродаж» стали для сучасних любителів шоппніга справді чарівними. Ви напевно знаєте, як в магазинах одягу посеред торгових залів ставляться корзини, з накиданими в них речами – вони-то і продаються за «смішною» ціною. Перш ніж кидатися до цих місткостей, наповненим оберемком одягу, задумайтеся, чи дійсно знижка настільки велика, що не купити цю кофтину або цю краватку неможливо.

Запахи – ще один серйозний маркетинговий хід в продуктових магазинах. Розрахований на голодних покупців. Свіжоспечені булочки, запашні ваніллю і корицею, або безкоштовні дегустації новинок – все це з легкістю примусить вас придбати зайві продукти. Щоб не потрапити на гачок маркетологів-маніпуляторів, прагніть відправлятися в магазин, добре попоївши. А вже якщо йдете туди після роботи, випийте стакан води і запасіться терпінням – адже до будинку не так вже і далеко, там і поїсте.

Деякі крупні магазини – як магазини одягу, так і продуктові – пропонують своїм клієнтам спеціальні кредитки, що працюють тільки у них. А як зручно платити – можна і готівка з собою не брати! Тільки ось, не оплачуючи покупку живими грошима, можна захопитися і витратити значно більше, чим передбачалося. Тому, тримайтесь готівки – ви реально зможете оцінити свої можливості і, отже, не витратити дуже багато.

Не варто також брати в магазин дітей – вони більше всіх дивляться і запам’ятовують телевізійну рекламу і напевно почнуть канючити у вас черговий Кіндер-сюрприз, батончики, до яких додається конструктор, і тому подібні прибамбаси, розраховані саме на дитячі бажання і батьківську нездатність відмовити улюбленому чаду.

Ви звертали увагу на чудові невеликі стелажики, що стоять біля кас? Там і шоколадки (зроби паузу, з’їж Твікс), і жуйки (потрібне ж дихання освіжати), і енергетичні напої (а як же, це щоб не заснути за комп’ютером в офісі), і багато що інше. А знаходяться всі ці продукти там для того, щоб ви більше купили. Тримайте себе в руках і беріть тільки те, що дійсно вам необхідне.

Шоппінг – справа тонка, і підходити до нього потрібно з розумом, інакше не уникнути розчарування в результаті – «і як виходить кожного разу стільки витрачати?». Тому, не варто піддаватися спокусі, слухати принадні рекламні оголошення і хапати продукти, що так вам приглянулись. Розумне відношення і концентрація на тому, що саме потрібно купити, не дозволить вам попастися на вудку хитрюг-маркетологів та продавців.

joeconsumer.info

Український переклад: Lohotron.in.ua

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: