Як купувати в українському Інтернеті?

І як зробити так, щоб вас не обдурили

Нарешті Інтернет в Україні став достатньо масовим явищем, щоб їм зацікавилися серйозні бізнесмени. Причому не просто зацікавилися, а ще і почали вкладати гроші в інтернет-магазини.

Найпривабливішим у інтернет-магазинах є чинник наближення до великої кількості покупців без крупних капіталовкладень. Приємно мати нагоду представити свій товар мільйонам українських користувачів, не орендуючи магазини у всіх обласних центрах і не виплачувавши заробітну платню сотням продавців, які велику частину свого робочого часу слухатимуть музику на тих музичних центрах, які були повинні були б продаватися, і грати в комп’ютерні ігри на виставкових суперкомп’ютерах. Але незважаючи на достатньо малі витрати при старті бізнесу онлайн, багато хто намагається навіть і тут заощадити, тим самим знижуючи якість сервісу, зриваючи терміни поставок і по-хамськи обслуговуючи споживачів.

Отже, як зробити вигідну і приємну покупку за допомогою Інтернету? Безумовно, перш за все слід визначитися – що саме Ви бажаєте придбати? В цьому Вам допоможуть різноманітні тематичні форуми, на яких щасливі або нещасливі користувачі товару діляться своїми враженнями з іншими потенційними покупцями. Щоб знайти такі форуми, рекомендую попросту ввести назву товару в Google (або Yandex) і через пропуск написати слово «форум» або ж пошукати огляд якогось конкретного товару, ввівши модель товару (наприклад, HP5610 – для мультифункціонального пристрою Hewlett Packard) і через пропуск слово “огляд”, або ж “review” у випадку, якщо Ваші оцінки по англійському були в спецшколі вище середнього. Результатом Ваших пошуків будуть знайдені обговорення «простих людей» або професійні огляди «по-поличках», за допомогою яких Ви нарешті упевнитеся в своєму виборі або ж навпаки виберете щось інше.

Тепер потрібно взнати, чи продається цей товар в Інтернеті і, якщо так, де це зробити більш дешево. Згодіться, ціна і наявність товару, який можуть доставити прямо Вам додому або в офіс, є навряд чи не найголовнішими параметрами покупки, тому недавно з’явилося немало сервісів, покликаних допомагати покупцям знайти потрібний товар і продемонструвати весь спектр цін на цей товар.

Для прикладу візьмемо відомий в Україні сервіс Infomincer.net, де можна здійснити пошук по цінових пропозиціях сотень фірм, які продають комп’ютерну і побутову техніку. Для того, щоб одержати повну інформацію про те, де і за скільки можна купити річ, яка Вас зацікавила – всього лише наберіть її модель в трічці пошуку, будьте уважні і вводите ТОЧНУ назву товару. Тобто, якщо цей вищезгаданий виріб HP, то вводите саме HP5610, а не просто 5610 або взагалі 5623. Оскільки у такому разі в результатах пошуку Ви одержите не десяток-другий пропозицій щодо товару, який Вас цікавить, а ще сотню, ато і дещо, цінових варіантів на пилососи, кавоварки і т.п., які містять в своїй назві або описі символи, які Ви вписали в пошукову форму.

Після того, як товар знайдений і на екрані з’явився список магазинів з контактними даними і цінами, будьте уважні, деякі сервіси пошуку цін верхні рядки в пошуку можуть продавати на правах реклами. Тому верхній рядок не завжди якнайкращий, та і взагалі, уважно ознайомтеся з інтерфейсом сервісу. Швидше за все, Ви зможете там знайти немало цікавих функцій, таких, наприклад, як можливість порівняння вибраного товару з подібними, сортування магазинів по регіонах або спосіб, яким здійснюється доставка, і ще ряд не менше корисних речей.

Отже, і товар, і магазин, в якому він продається за найприємнішою ціною, вже на відстані одного кроку від Вас. Але тут якраз і починаються проблеми, більшості з яких Ви зможете уникнути, ознайомившися з нижчеприведеними порадами:
1. Те, що інформація про товар і його ціну була розміщена якимсь магазином в базі даних, на жаль, не завжди значить, що товар в цьому магазині дійсно є і що вартість його відповідає внесеній в базу. Існує немало ділків, які намагаються заманити покупця неправдивою інформацією, і Вам слід бути готовими, що під час розмови з менеджером магазина вартість товару «зросте» на 10 і більше відсотків.

2. Багато магазинів дуже довго обробляють замовлення або і взагалі «втрачають» заявки покупців, тому краще не тільки зробити он-лайн замовлення, але і підтвердити його по телефону. Інакше Ви ризикуєте чекати свою покупку місяцями.

3. Перевірте, чи доставляється товар точно у Ваш регіон і вартість доставки, оскільки ряд магазинів працюють лише в регіоні, в якому самі і знаходяться. А деякі інші візьмуть з Вас за доставку СТІЛЬКИ, що більш дешево купити вибрану річ в найдорожчому магазині Вашого міста.

4. Уважно ознайомтеся з умовами оплати товару. Більшість магазинів, ставлячи вартість товару в у.о. вважають курс цих самих у.о. не за даними НБУ, а вигадуючи свій власний курс, який навряд чи покажеться Вам вигідним, а може і взагалі перекрити різницю між вартістю товару в звичайному магазині і в Інтернеті. Крім того, якщо Ви хочете сплатити товар карткою або електронними грошима типу Webmoney – теж зверніть увагу на умови такої оплати. Оскільки і тут магазин може «накручувати» до 10% від вартості покупки. Якщо товар можна сплатити платіжною карткою online – перевірте, щоб перед тим, як Ви почали вводити свою платіжну інформацію, між Вашим комп’ютером і процесинговим центром був встановлений безпечний зв’язок, про що Вас повинні попередити вікном браузера, що вискакує.

5. Переконайтеся, що магазин взагалі є надійним, а не «одноденним»: перш за все зверніть увагу на сайт магазину – надійний бізнес не може бути оформлений у вигляді хоумпейджа за адресою типу http://chat.ru/~supereliteshop. Якщо на сайті взагалі не представлені контактні телефони або вказані виключно prepaid-мобільні – задумайтеся над тим, як і кому Ви зможете пред’явити претензії у разі проблем. Остерігайтеся магазини, які працюють по повній передоплаті і не бажають відповідати на все Ваші питання щодо своїх фінансових і географічних реквізитів; якщо Вам грубіянять замість того, щоб розказати про товар – відмовтесь від такого магазина, в кінцевому випадку Ви все-равно втратите в грошах, навіть якщо ціна в цьому «хамському» магазині нібито більш низька.

6. Уважно запишіть або скопіюйте інформацію про своє замовлення – номері замовлення, даті і часі, а також вартості. Не зайвим буде під час розмови з менеджером запитати його ім’я, щоб надалі не розказувати кожному, хто приймає дзвінки про зміни в адресі доставки, або знижки, які Вам, на відміну від менеджера, відмовляється надавати кур’єр.

7. Уточніть час доставки товару і попросіть, щоб Вас попередили за годину до приїзду кур’єра, оскільки в більшості своїй точного часу Вам ніхто не назве, в кращому разі проміжок часу в 2-3 години.

8. Якщо Ви хочете одержати товар сьогодні, то замовлення варто робити до 12:00 і не пізніше, інакше 90% магазинів відмовляться Вам його доставляти, мотивуючи це завантаженістю кур’єрів. Якщо ж Ви плануєте придбати щось до вихідних, то взагалі робіть замовлення ще в понеділок, оскільки, купуючи в п’ятницю, Ви ризикуєте нарватися на недоброчесних продавців, які підведуть Вас, а з новими домовитися зможете лише на понеділок, втративши ще 2 дні (більшість інтернет-магазинів не працює у вихідні або тільки приймає замовлення, що фактично рівнозначне).

9. Коли дізнаєтеся про ціну доставки, уточніть, можливо, при певній сумі замовлення (як правило від 100 у.о. і вище) доставку Вам здійснять безкоштовно і Вам варто придбати ще якісь дрібні гроші за 5 у.о., щоб не платити тих же 5 і більше у.о. за доставку.

10. Забираючи товар у кур’єра, особливо ретельно вивчите гарантійні зобов’язання продавця і наявність його печатки і (або) штампу з адресою юридичної особи (навіть якщо це приватний підприємець). Зверніть увагу також на гарантійні терміни, чи не відрізняються вони від тих, які вказані на сайті і адреси центрів сервісу, оскільки не виключено, що Ваше замовлення зможуть відремонтувати не ближче ніж за тисячу кілометрів від Вашого населеного пункту, і, придбавши холодильник, Ви, по суті, залишитесь без авторизованого ремонту. Навіть якщо Вам дають «офіційну» гарантію виробника, вона повинна бути заповнена продавцем і містити на собі печатку продавця, інакше така гарантія є ні ніж іншим, як шматком паперу з красивим логотипом. Переконайтеся, що Вам вручили чек про оплату і упаковку від товару – деякі майстерні відмовляються приймати навіть гарантійний товар без оригінальної упаковки і чека продавця, крім того, якщо річ Вам не підійде, Ви завжди зможете повернути або обміняти її протягом 14 днів.

Список корисних посилань:
proit.com.ua/review – огляд різноманітної комп’ютерної і комунікаційної техніки, портативних пристроїв і фотоапаратів;
mobile-review.com – огляд портативних пристроїв і фотоапаратів;
reviews.cnet.com – огляд різноманітної комп’ютерної і комунікаційної техніки, портативних пристроїв і фотоапаратів (на англійській мові);
Infomincer.net – підбір побутової і комп’ютерної техніки, мобільних телефонів по достатньо великій базі;
Price.ua – підбір побутової і комп’ютерної техніки, мобільних телефонів по достатньо великій базі.

Ось список магазинів, «послугами» яких ми не рекомендуємо користуватися нашим читачам:
Ukrprice.com – грубіянять по телефону, одурюють щодо наявності товару, в останню мить повідомляють, що товар вже дорожче, ніж був на момент підтвердження замовлення.
Panicprice.com – одурюють щодо наявності товару, затягують час і не виконують обіцянок про доставку товару, менеджери не здатні пояснити правил оплати за допомогою Webmoney і називають відсоток «накрутки » за сплату електронними грошима більш високий, чим вказаний на сайті.

Якщо у Вас був неприємний досвід з покупками online або Ви бажаєте поділитися інформацією на цю тему – напишіть про це, і, після перевірки, Ваше повідомлення буде використано для доповнення цієї статті.

Переклад на українську мову та анотації: Lohotron.in.ua

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: