Що таке шахрайство в Інтернеті

Термін «шахрайство в Інтернеті» застосовний в цілому до шахрайських махінацій будь-якого вигляду, де використовуються один або декілька елементів Інтернету – такі як кімнати в чатах, електронна пошта, дошки оголошень або веб-сайти – для залучення потенційних жертв, проведення шахрайських операцій або для передачі надходжень від шахрайства до фінансових установ або іншим особам, що беруть участь в таких махінаціях.

Якщо ви достатньо часто користуєтесь Інтернетом, ви незабаром помітите, що події і операції у віртуальному світі звичайно скоюються «в режимі інтернет-часу». Для більшості людей цей вираз означає тільки, що в Інтернеті все, як представляється, скоюється швидше – ділові рішення, пошук інформації, особиста взаємодія і багато іншого – і відбувається до, в течії або після звичайного робочого часу в реальному світі.

На жаль, шахраї в Інтернеті теж діють «в режимі інтернет-часу». Вони прагнуть максимально використовувати унікальні можливості Інтернету – такі як розсилка електронних повідомлень за декілька секунд по всьому світу або розміщення інформації на веб-сайті, так що вона стає доступна всьому світу – для проведення різного роду махінацій набагато швидше, чим раніше.

Які основні види шахрайства в інтернеті?

В цілому, всі ті ж старі схеми махінацій, що переслідували споживачів і інвесторів протягом багатьох років до створення Інтернету, зараз з’являються у віртуальному просторі (іноді їм властива певна тонкість, викликана інтернет-технологіями). При стрімкому зростанні Інтернету, особливо електронної комерції, віртуальні злочинці прагнуть представити свої злочинні схеми так, щоб вони були якомога більш схожі на товари і послуги, пропоновані більшістю добросовісних електронних торговців. При цьому вони не тільки завдають збитку споживачам і інвесторам, але і підривають довір’я споживача до законної електронної комерції і Інтернету.

Інвестиційні схеми онлайна

Схеми ринкових махінацій. Дії Комісії по цінних паперах і біржах по забезпеченню дотримання законів, а також кримінальні процеси показують, що злочинці використовують два основні методи маніпулювання ринками цінних паперів для отримання особистої вигоди. По-перше, в так званих проектах “pump-and-dump” («зростання і падіння») вони звичайно поширюють помилкову і таку що вводить в оману інформацію, прагнучи викликати різке підвищення цін на акції, що не користуються попитом, або на акції компаній, що не мають істотних активів і тих що не ведучих операцій (“pump”). Зразу ж вслід за цим вони продають акції таких компаній (“dump”), що належать їм, щоб витягнути значний прибуток до того, як ціна акцій опуститься до свого нормального низького рівня. Вся решта покупців таких акцій, не обізнаних про шахрайський характер інформації, стає жертвами такої схеми, як тільки ціна падає.

Наприклад, в одному федеральному розслідуванні в Лос-Анджелесі відповідачі, як затверджується, придбали на суму 130 000 доларів, напряму або через посередника, акції компанії-банкрота, NEI Webworld, Inc., активи якої були ліквідовані за декілька місяців до того. Потім відповідачі, як затверджується, направили недостовірні електронні повідомлення в сотні біржових бюлетенів в Інтернеті з обманним твердженням про нібито плановане поглинанні NEI Webworld компанією бездротового електрозв’язку. В той час, коли відповідачі, як затверджується, придбавали акції NEI Webworld, ціна акцій складала від 9 до 13 центів за штуку. Проте одного прекрасного дня ціна акції NEI Webworld виросла за 45 хвилин з 8 доларів США за акцію до 15,5-16 доларів, а потім, за півгодини, впала до 25 центів за акцію. Відповідачі, як затверджується, одержали прибуток у розмірі 362 625 доларів США.

В іншій федеральній справі в Лос-Анджелесі людина, що працювала в каліфорнійській компанії PairGain Technologies, створила фальшивий веб-сайт новин Блумберга, де містилося помилкове твердження про нібито підготовлюваному придбанні PairGain Technologies однією ізраїльською компанією, і розіслав такі, що вводять в оману електронні повідомлення з посиланнями на підроблений сайт новин Блумберга в бюлетені фінансових новин. В день публікації твердження в Інтернеті акції PairGain Technologies виросли приблизно на 30% до того, як компанія випустила власний прес-реліз із спростуванням.

По-друге, в схемах продажу без покриття, або “scalping” (спекуляціях з невеликим прибутком), використовується аналогічний підхід – розповсюдження помилкової або сфабрикованої інформації в спробі викликати зниження цін на акції певної компанії.

Наприклад, в одному недавньому федеральному розслідуванні людина, що називала себе «одноденним трейдером», як стверджується, випустив (більше 20 разів) помилковий прес-реліз, де стверджувалося, що найбільша телекомунікаційна і інтернет-компанія Lucent Technologies, Inc. не зможе вийти на планові квартальні показники прибутковості. Одноденний трейдер провів операції приблизно з 6000 акцій Lucent в день публікації їх прес-релізу. Фальшиві публікації, згідно наявним даним, привели до зниження ціни на акції на 3,6% і понизили ринкову вартість Lucent більш ніж на 7 мільярдів.

Переклад на українську мову: lohotron.in.ua

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: