Пляжний лохотрон

Російські туристи страждають від власної довірливості

Пристрасті, що розгорілися навколо компанії AZtour і російських туристів, що прилетіли на відпочинок в Анталію, вже неначебто вщухають. Проте відгомони цього конфлікту ще довго розбурхуватимуть вітчизняний туристичний бізнес. Як, втім, і тих відпочивальників, які так і не зуміли відпочити на далекому турецькому березі.

Нагадаю, 26 вересня більш ніж 70 росіян, які прилетіли до Туреччини, опинились витвореними на вулицю. Адміністрація готелю «Гранд Престиж» відмовилася надати їм номери для проживання і харчування, тому що туроператор AZtour, що відчуває, за деякими даними, серйозні фінансові труднощі, не сплатив їх проживання.

У більшості потерпілих опинилися неоплаченими навіть зворотні авіаквитки, і лише після втручання російських і турецьких офіційних посадових осіб конфлікт вдалося абияк врегулювати, виділивши вільні місця на запланованих авіарейсах тим, у кого не опинилося власних засобів для повернення на батьківщину. Більшості ж довелося купувати зворотні квитки за власні гроші.

Насправді подібна ситуація не в новинку для вітчизняного турпрому. Подібний інцидент відбувся в серпні 2005 року на курорті Мармаріс. Тоді керівництво турецького готелю «Панорама парк» утримувало 118 російських дітей самостійно, оскільки не одержало гроші за їх проживання. При цьому подібні ситуації виникають мало не кожний туристичний сезон, хоча, звичайно, випадок з компанією AZtour в цьому відношенні показовий.

«Кидалово» з неоплаченими номерами відбувається дуже часто, і, як правило, це не вдається приховати», – розказує Юрій, співробітник однієї з московських турфірм. Та і взагалі, частенько доводиться чути про ситуації, коли люди прилітають, наприклад, в ту ж Анталію або Кемер, а їм говорять, що за вас не заплатили. І тоді вже агентам в Москві доводиться бігати в режимі «обшпареної кішки» і підшукувати через непрофесіоналізм туроператора номери або готелі для обділених туристів. Іноді доводиться платити і з власної кишені.

Втім, винити в цьому лише одні турфірми навряд чи варто. Більшість громадян в гонитві за дешевою путівкою геть забуває стару як мир приказку про безкоштовний сир і мишоловку.

Той же AZtour часто просто шокував публіку копійчаними цінами на квитки в найпрестижніші готелі турецької Рів’єри. І якщо максимальний розрив між цінами у різних туроператорів на послуги, що надаються, коливається на 50, а то і 100 «зелених »?.. Ні, гроші ви, звичайно, заплатіть і навіть скоріш за все долетите до заповітної країни, ось тільки чи потрапите в той готель, в який планували?

На сьогоднішній день оберт туристичного ринку в Росії досяг приблизно $2 млрд. в рік, і це тільки за даними 50 найбільших зареєстрованих турфірм і туроператорів.

З кожним новим сезоном кількість охочих відпочити за кордоном зростає приблизно в півтори рази і, за прогнозами, до 2007 року може досягти 9-10 млн. осіб.

Неважко здогадатися, що від такого крупного фінансового пирога відкусити ласий шматочок хочеться кожному, хто хоч якось розбирається в сучасних тенденціях туристичного ринку. У зв’язку з цим на світ з’являються фірми-одноденки. «Схема проста, – розказує генеральний директор туристичного агентства Ганна Зайцева, – новоспечене товариство з обмеженою відповідальністю вигадує собі яскраву назву і гарантує вам незабутній відпочинок за найнижчими цінами, куди, природно, все включено. Збирається група, наприклад, з 100 чоловік – любителів халяви. Агенти за підробленими договорами укладають з ними контракт і відправляють на відпочинок. У найгіршому випадку туристи не вилетять з аеропорту, в кращому – долетять до місця призначення, де і почнуться основні проблеми, з якими доведеться розбиратися приймаючій стороні, якщо така взагалі виявиться. Подзвонивши до Росії, бідолаги дізнаються, що телефон, по якому раніше вони зверталися в нещасливу турфірму, відключений або стоїть на автовідповідачі, де приємний жіночий голос запропонує передзвонити пізніше. А повернувшись назад, невдалі туристи виявляють, що фірма оголосила себе банкротом і, отже, у неї немає засобів для виплати компенсації за зіпсований відпочинок і на судові розгляди».

Поради, як саме уникнути ситуації, коли довгождана відпустка перетворюється на суще пекло, давати складно. Оскільки 100-процентної гарантії, що вас не кинуть, просто немає. Адже навіть у відомих агентств і туроператорів трапляються накладки. Особливо поширені випадки овербукінга, коли турист купує путівку в один готель, а через те, що всі місця в цьому готелі вже розпродані, його переселяють в готель більш низької якості. У такому разі туристу має бути виплачена неустойка. Якщо ж вас поселили в готель із зірочкою більше, ніж ви планували, всі ваші претензії туроператор з себе складає. Але тут теж є одне маленьке «але». Не факт, що наданий вам готель виявиться краще, ніж той, який ви купували спочатку, навіть не дивлячись на його завишену зоряність.

Якщо все ж таки ви вирішили провести свій відпочинок за межами нашої батьківщини, але не знаєте, до кого йти, варто звернути увагу на декілька важливих пунктів, щоб уникнути неприємностей надалі. По-перше, переконайтеся, що турфірма має ліцензію на свою діяльність, і дізнайтесь, скільки вона нею займається. Перевіряйте туроператора, який відповідає за ваш переліт і розміщення: бажано, щоб це була велика компанія з незаплямованою репутацією. За підсумками року рейтинги таких фірм публікуються в пресі.

По-друге, з’ясуйте, які компанії-страховики співробітничають з фірмою, в яку ви звернулися, і які гарантії відшкодування збитку прописані у вашому контракті. Не підписуйте ніяких паперів, не прочитавши їх наперед і не переконавшись в їх автентичності (справжності).

Переклад українською мовою: Lohotron.in.ua

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: