Підробки відомих брендів: як не купити фуфло

Всі знають, що в Україні продається багато підробок (fake) товарів від відомих брендів. Хтось вважає, що всі товари в Україні – підробки, а хтось вірить в казки про конфіскати та відсутність у деяких торговців націнок 🙂

На чиїй стороні правда, розібралися журналісти.

одяг шафа нічого надіти

Модники і модниці

В Україні з’являється все більше бутиків знаменитих світових брендів, серед недавніх новинок: магазини Bottega Veneta, Gucci, Louis Vuitton тощо. Причина одна – українці стають все багатше та із задоволенням витрачають гроші на себе.

Цією обставиною прагнуть користуватися не тільки «пристойні» торговці і виробники, але і торговці підробками. Київ ще дуже далекий від того, щоб стати модною столицею разом із Парижем та Міланом, але вже цілком може битися за звання «мекка контрафакту». Кількість підроблених одягу і аксесуарів всесвітньо відомих брендів стрімко росте, причому арсенал псевдо-D&G, Versace, Roderto Cavalli і інших, що давно розповсюдився на базари, підбирається і до багатьох модних магазинів!

Як бути українцю, охочому одержувати за свої гроші фірмові речі? Як відрізнити «паливо» від оригінальних виробів? Або навпаки – вибрати підробку так, щоб ніхто не засумнівався в автентичності речі? Відповіді на ці питання і знайшли «Гроші».

Непідроблені цінності

Спершу необхідно розібратися в тому, що таке підробка. Природно, підробкою слід вважати будь-який виріб, на якому стоїть клеймо виробника, та яке ніякого відношення до даної речі не має. Простіше кажучи, якщо на футболці красується логотип Versace, але поважаний модний будинок дану ганчірочку ніколи в очі не бачив, значить, це fake. Якщо на плечі модниці висить плетена шкіряна сумка точнісінько як знаменита модель Bottega Veneta, а на ярличку зображена емблема якогось невідомого турецького заводу – значить, це теж fake.

«Маркування підроблених товарів відомими марками завдає збитку не тільки покупцю, який платить великі гроші за фальшивку, але і справжньому виробнику, оскільки заслужена їм добра репутація береться під сумнів – адже іншим разом споживач не купить у нього навіть справжній товар. Саме тому виробники товарів так багато уваги уділяють захисту своїх торгових марок» – пояснює патентний повірений, партнер представництва міжнародної юридичної фірми Euromarkpat в Україні Володимир Радомський.

Але що простому споживачу до воєн, які ведуть виробники справжніх товарів з виробниками підробок? Йому б всього-на-всього розібратися – чи справжній саме той товар, який купує він, або ж ні. Адже, придбаваючи контрафактний одяг або аксесуар, покупець ризикує лише певною сумою. А купуючи, наприклад, підроблену косметику, медикаменти або продукти харчування, він ризикує завдати серйозного збитку власному здоров’ю. Ніякі дослідження і передові технології у виробництві підробленого товару не використовуються – копіюється лише форма подачі, але ніяк не сам товар. 🙁

Які бувають підробки 

Вирішено було розділити підробки на три великі групи: дешеві, середнього цінового діапазону і дорогі.

 Дешеві підробки – найпоширеніше і якнайменш шкідливе для споживача явище. Купуючи за $20 сумку Gucci (а також Cucci, Gussi, Guchi або ще щось в тому роді), потрібно розуміти, що ця річ космічно далека від реальних продуктів модного будинку. Нешкідливість такої покупки в тому, що вона не завдає серйозного збитку гаманцю покупця. Та і модному будинку, за великим рахунком – теж, адже покупці таких підробок не є потенційними клієнтами дорогих бутиків. Подібні підробки, як правило, і не намагаються видати за фірмовий виріб.

  Мінус таких речей – завжди зрозуміло, що це підробка. Крім того, у них сильно шкутильгає якість, тому вони швидко приходять в непридатність. Маркетологу Вікторії одного разу подарували текстильну сумку Louis Vuitton. Через декілька місяців сумка розповзлася – відірвалася підкладка, заклинило блискавку, а з тканини полізли нитки. Коли Віка зайшла на сайт бренда, то побачила в колекції дуже схожу модель, яка, проте, мала ряд відмінностей. Стало зрозуміло, що сумка «несправжня», але відношення дівчини до цього розкішного будинку вже було зіпсовано з вини фальсифікаторів. Вона більше не має наміру купувати у них сумок – осад-то залишився!

Підробки середнього рівня можуть бути набагато шкідливіші. І саме цей тип завдає збитку покупцям, тому що такі речі часто видаються за оригінал. Під час підготовки цієї статті кореспондент «Грошей» відвідав столичні моно брендові бутики відомих торгових марок, щоб запастися «початковими» даними. Потім пішов на столичний Володимирський базар проводити польові дослідження вже на контрафактних продуктах. А потім з придбаним багажем теоретичних даних відправився відділяти «зерна від плевели» в київських магазинах.

Набігу першим піддався Олімпійський торговий комплекс – продукція звірялася в двох бутиках, які нібито пропонують  брендові речі. В одному «дослідник» розглянув сумку Nina Ricci і джинси Richmond. Питань до якості, а також до родоводу виробів не виникло. Піднявшись на поверх вище, кореспондент «Грошей» зайшов в інший «бутик». Там висіли джинси нібито Ferre, Versace, Cavalli і ряду інших не менше поважаних марок. При найближчому розгляді вдалося встановити, що ці «бренди» використовують однакову тканину, нитки і ґудзики, та і не дуже-то оригінальничають по частині дизайну – відрізнити джинси різних брендів на око практично неможливо.

Журналісти дали магазину ще один шанс і запитали продавця, чи оригінальні це джинси. Дівчина закивала: «Тільки-тільки з Італії». НезачОт :-). Ціни в другому магазині зовсім не набагато нижчі, ніж в першому. Таким чином, довірливий покупець платить майже стільки ж, скільки стоїть фірмова річ, але одержує «палево». Правда, образливо? Попереджаємо: такі підробки мешкають в багатьох магазинах і на ринках України.

  На жаль, жертвою фальсифікаторів легко може стати і людина, яка часто купує справжній товар – через неуважність, бажання заощадити або з якихось інших причин. Домохазяйці Оксані її перукар запропонувала купити нібито «конфісковану на митниці» косметику провідних брендів за цінами удвічі нижче магазинних. Пані зраділа своєму успіху, адже за один візит в Brocard вона витрачає по декілька тисяч гривень. До Оксани додому приїхала ввічлива молода людина (знайомий перукаря), в сумці якої виявилися косметичні засоби від Lancome, декоративна косметика від Dior і Chanel, а також флакон парфума від Dolce&Gabbana One. За свої придбання пані заплатила близько 900 грн.

  Кур’єр розказав ощасливленій купувальниці, що їх «фірма» забезпечує продукцією солідні магазини, а він особисто доставляє товари на будинок багатьом знаменитостям. Через декілька годин після «операції» до Оксани в гості приїхала її тридцятирічна дочка, яка звернула увагу на те, що логотипи зображені нечітко, продукція упакована в грубий картон замість акуратного пластика, а флакони неможливо щільно закрити – ведучі бренди ніколи б не дозволили собі такого. 🙁 Проте Оксана розсудила, що викидати придбане не варто і вирішила використовувати його. Кілька разів застосувавши крем Lancome з вибілюючим ефектом, пані знайшла, що її обличчя покрилося плямами. Вона припинила використовувати засіб, а через якийсь час її шкіра сама оправилася від завданої шкоди. Ніяких заходів на адресу розповсюджувачів підробок Оксана не зробила – ну як доведеш їх вину?

  Дорогі підробки, або правильніше сказати, копії дорогих речей – поки щонайменше поширений в Україні вид контрафактної продукції. Копіюють, як правило, самі знакові твори, які займають почесне місце в історії моди. Показовими для цієї групи можна рахувати копії сумок і годинників. Самі по собі такі підробки коштують немало. Наприклад, копію легендарної сумки Birkin від Hermes в російському онлайн-магазині можна придбати за 6 тис. крб. – приблизно $240. Оригінал потягне в середньому на $27 тис. До того ж за ним необхідно відстояти декілька років в черзі і при цьому ще сподобатися представникам продавців – ці сумки «простим смертним» не підходять. 🙁

  В інтернет-магазинах копії сумок знаменитих брендів в середньому коштують $200-300 незалежно від ціни оригіналу. В офлайні, як виявляється – майже удвічі дорожче: в одному з магазинів, розташованих в столичному «Мандарин-Плаза» два роки тому юрист Ольга купила сумку Louis Vuitton за 3 тис. грн. Ця сумка – точна копія класичної моделі розкішного французького бренда, і виконана вона достатньо якісно. Проте Ольга, до її жалю, не була обізнана в тому, що політика компанії – продавати речі винятково в своїх фірмових магазинах. 🙁 Вона признається, що, якби знала, не стала б витрачати стільки на підробку.

  Дорогі підробки можна знайти в магазинах, на «дорогих» базарах, а також в Інтернеті. Справедливості заради варто помітити, що зі всіх знайдених «Грошима» брендових джинсів на Володимирському ринку жодні не відповідали фірмовим. Проте брендові взуття і косметика, схоже, оригінальні.

  Окрема ділянка в бізнесі фальсифікаторів – виробництво копій дорогого годинників. За декілька сотень доларів можна одержати точну копію хронометра легендарних марок – Rolex, Franck Muller, Cartier, Rado і так далі. Якщо добре розбиратися в цьому точному мистецтві, то легко відрізнити оригінальну модель від копії. Але тим, хто знає про годинник дуже не багато, краще здійснювати покупки тільки в магазинах з хорошою репутацією. Продавець магазина на вимогу клієнта повинен надати документи від виробника – у кожного годинника є особистий паспорт. Ще один запобіжний засіб, дієвий і в інших випадках – купувати годинник в Європі, наприклад, в Швейцарії, Німеччині або Австрії.

 Вигідне вкладення

Не варто вважати, що купуючи дорогі речі модники і любителі підробок – обов’язково різні люди. На практиці виявляється, що межа між ними абсолютно примарна. Серед столичних модниць багато таких, які в підробленій сумці носять фірмовий гаманець. Наприклад, кореспондент «Грошей» під час прес-туру до Туреччини став свідком того, як широко відомий український дизайнер торгувався на базарі за десятидоларову футболку Versace і двадцятидоларову сумку Louis Vuitton. При цьому світоч української моди дуже радів вигідним покупкам, адже, за його словами, ці ж речі в Києві стоять разів у двадцять дорожче.

  Ті, хто не бачить в підробках нічого негожого і охоче їх купує, можуть знайти безліч цікавих пропозицій в російському Інтернеті. В онлайн-магазинах продаються копії виробів знаменитих брендів: Escada, Louis Vuitton, Bottega Veneta, Hermes та інших. Як правило, середня ціна копії сумки складає $300, гаманці, ключниці, органайзери і брелоки цих же марок можна купити за $100-150.

  Для того, щоб підробка «прокотила» за оригінал, необхідно вибирати менш популярні бренди. Так сумка LV або Hermes в наших краях в більшості випадків сприймається скептично – адже власниця аксесуара вартістю від $1 тис. навряд чи роз’їжджатиме на маршрутці. В Україні дуже багато підробок речей від D&G, Gucci, Chanel, Prada, Roberto Cavalli, Fendi, John Richmond (Rich), Armani, Bikkembergs, YSL.

  Бренди Juicy, DKNY, Salvatore Ferragamo поки копіюють менше. Проте не виключено, що і менш знамениті бренди виробники контрафактної продукції скоро включать їх в свій «портфель».

  Але якщо бажання купити копію годинника є непереборним, то все-таки не слід вибирати підробку під модель вартістю від €50 тис. – така «дорога» модель неодмінно приверне пильну увагу оточуючих. А копія моделі за $2-3 тис., наприклад, навпаки, підозр не викличе.

Як не купити підробку?

1. Не здійснювати покупки на стихійних ринках і базарах, з лотків, в магазинах з сумнівною репутацією.

  2. Вибирати для “шопінгу” магазини, що вже давно працююить, з хорошою репутацією.

  3. Не «вестися» на дешевизну і історії про конфискат або бракованої продукції.

  4. Уважно оглядати товар: справжні речі повинні бути якісними і мати фірмові відмітні прикмети – голограми, ярлики, брендовану фурнітуру.

  5. Оглянути магазин: речі повинні бути розвішені згідно маркам, приміщення – мати хороший інтер’єр. Наявність великої кількості іміджевої реклами брендів – теж хороший знак.

  6. Не довіряти магазину, який хоча б одного разу «попався» на торгівлі підробками.

Де можна купити підробку

– На базарах, в непрестижних магазинах, торгових центрах.

  – У приватних осіб – «імпортерів», які нібито закуповують речі на фабриках.

  – В популярних туристичних країнах – Туреччини, Єгипті, Тайланді, Тунісі.

  – В Інтернеті – але там підробки прийнято називати «копіями».

 Шкідливі підробки

– Косметика.

  – Продукти харчування.

  – Одяг і аксесуари, якщо їх видають за оригінальні і просять стільки ж грошей, скільки стоїть фірмова річ.

“Нешкідливі” підробки

– Дешевий одяг і аксесуари на базарах – адже всім зрозуміло, що це підробка.

  – Копії брендових речей — якщо покупця повідомляють, що це копії.

  – Парфуми – пахнуть не дуже, але, на відміну від косметики або продуктів харчування, навряд чи можуть завдати збитку здоров’ю.

Lohotron.in.ua
Share Button
!

правила коментування

Lohotron.in.ua.





реклама: