Гербалайф “по українськи”

Lohotron.in.uaУкраїнців “надувають”, пропонуючи біологічно активні добавки під виглядом ліків

Киянину Ігорю Панову подзвонила мати і попросила терміново переслати їй дві тисячі гривень. На розпитування сина пенсіонерка відповіла, що тільки що бачила по телевізору рекламу унікального лікарського засобу, який негайно допоможе їй вилікуватися від більшості старечих захворювань. Вона подзвонила по вказаному номеру і з’ясувала, що саме сьогодні для пенсіонерів величезні знижки. Отже, чудо-препарат для неї коштує не 3 тис. грн, а всього 1800. Тільки забрати ліки потрібно неодмінно сьогодні.

Увечері Ігор зустрічав кур’єра. Чоловік приїхав з двома банками ліків. При найближчому ознайомленні виявилося, що унікальний препарат не є лікарським засобом – це всього лише біологічно активна харчова добавка (БАД), яку можна придбати в будь-якій аптеці за 180 грн.

Коли Ігор обурився невиправданій ціні, кур’єр запропонував йому поговорити по телефону з консультантом компанії. «Українців надувають, пропонуючи біологічно активні добавки під виглядом ліків

Киянину Ігорю Панову подзвонила мати і попросила терміново переслати їй дві тисячі гривень. На розпитування сина пенсіонерка відповіла, що тільки що бачила по телевізору рекламу унікального лікарського засобу, який негайно допоможе їй вилікуватися від більшості старечих захворювань. Вона подзвонила по вказаному номеру і з’ясувала, що саме сьогодні для пенсіонерів величезні знижки. Отже чудо-препарат для неї коштує не 3 тис. грн, а всього 1800. Тільки забрати ліки потрібно неодмінно сьогодні.

Увечері Ігор зустрічав будинки кур’єра. Чоловік приїхав з двома банками ліків. При найближчому розгляді виявилося, що унікальний препарат не є лікарським засобом – це всього лише біологічно активна харчова добавка (БАД), яку можна придбати в будь-якій аптеці за 180 грн.

Коли Ігор обурився невиправданій ціні, кур’єр запропонував йому поговорити по телефону з консультантом компанії. «Мої батьки посилалися на лікаря, якусь Ольгу Володимирівну, яка в рекламі обіцяла консультувати всіх, хто придбає препарат, – розказав «24» пан Панів. – Я чекав, що кур’єр з’єднає мене з нею, але зі мною говорив чоловік, який перепитав у мене прізвище цього «лікаря». Після нетривалої бесіди, коли я запитав, звідки вони узяли свою ціну на препарат, чоловік просто кинув трубку». Кур’єр пішов, спіймавши облизня, а Ігор насилу переконав маму надалі не робити таких сумнівних замовлень.

Телемагазини можна зустріти на багатьох телеканалах – не грішать подібними програмами хіба що загальнонаціональні ефіри. Люди в білих халатах розказують про унікальні результати лікування, їх слова підтверджують всміхнені красуні та красені. З реклами можна дізнатись, як спеціально заряджена вода виліковує онкологічні захворювання, або як невеликий апарат, що живиться від звичайної електромережі, вилікує хворого від артриту, гаймориту і геморою одночасно.

Охочих швидко стати здоровим, хай і за великі гроші, більш ніж достатньо. Найбільш активно відгукуються на подібну рекламу люди старшого віку. Гроші ж за «лікування» платять їх діти і внуки. «Якось дідусь замовив якийсь апарат, що лікує від псоріазу, – розказав «24» Олег Крижевський. – Ціна його була зовсім надхмарна – декілька тисяч доларів, але по телефону йому сказали, що для пенсіонерів, а тим більше ветеранів війни знижка 50%. Йому, як такому що подзвонив в першій десятці, ще мінус 30%». Апарат вже був замовлений, але лікуючий лікар рекомендував почекати з таким дорогим лікуванням. Пенсіонер передзвонив у фірму, відмінив замовлення… І ще декілька днів сварився по телефону з «лікарями», які умовляли його придбати апарат, не питаючи не тільки про діагноз, але і про вік.

Статистику осіб, які купили унікальні ліки в Україні не ведуть. Більш того – «24» не вдалося знайти відповідального за обман покупців харчових добавок. Перевіркою якості медичних препаратів і їх реалізацією винна займатися Державна служба лікарських препаратів. Проте БАД не є лікарськими засобами і законодавчо потрапляють в компетенцію Держспоживчстандарту. Але у цьому відомстві запевнили, що ніякі харчові добавки з лікувальними властивостями, як і ліки, перевірці експертами департаменту не підлягають.

«Телемагазини взагалі відсутні в українському законодавстві про рекламу, – пояснила член Нацради України з питань телебачення і радіомовлення Тетяна Лєбєдєва. – Харчові добавки проходять як продукти харчування, в їх рекламі не потрібно указувати номера ліцензій, швидше, йдеться про несумлінну рекламу, яка одурює покупця». За словами пані Лєбєдєвої, як регулювати таку рекламу, в Україні не знає ніхто – для цього потрібно створити декілька судових прецедентів. Поки що під пильною увагою наглядачів телевізійної реклами знаходяться тільки прихильники нетрадиційної медицини.

Безкарність таких «лікарів» підтверджують і юристи. «Сьогодні в законодавстві немає терміну «біологічно активні добавки», і не дивно, що ніхто не відповідає за їх безпеку і ефективність, – роз’яснив юрист Олег Храмів. – Якщо ж говорити в контексті телемагазинів, то це несумлінна реклама – вона вводить споживача в оману. І звертатися за допомогою необхідно в місцеве управління захисту прав споживачів. Якщо достатньо ентузіазму – то в прокуратуру із заявою про шахрайство».

Повідомляти до відповідальних органів про подібні обмани рекомендує і пані Лєбєдєва. Нацрада охоче візьме на замітку тих, що провинилися. Та і судові розгляди повинні зменшити запал у охочих заробити на здоров’я чужих батьків.

24.ua

переклад українською: Lohotron.in.ua

Залишити відповідь

Ви маєте змогу за кілька секунд швидко ввійти за допомогою: 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: