“Грошова злива”: клієнт дозрів

Якщо “лохотрони” наповнюють здебільшого вокзали і базари, то нині вони вже приходять до нас в будинок із телеекранів. Але якщо програма “За гроші”, що виходить на “Новому каналі”, пропонує просто подивитися на приниження інших ради 30-50 гривень, то “Грошова злива” на “5 каналі” заманює можливістю легкого виграшу саме глядачів.

Наприклад, ведуча на фоні фотографії із напіводягненою красунею пропонує розгадати ну дуже легку головоломку, яка під силу навіть дітям дошкільного віку. Наприклад: три ряди послідовно розташованих букв: “ПОН-ЕДІ-ЛО-К”. Телеглядачу необхідно визначити, в яке слово вони сплетені. Правильна відповідь: “ПОНЕДІЛОК”.

“Це, – підказує дівчина, — день тижня, тиждень з цього дня починається”. І потім протягом 10-15 хвилин, ні на секунду не замовкаючи (а язик, треба визнати, чудово підвішений), вона сипатиме все новими і новими підказками, пояснюватиме, що цей день вважається найважчим, що ринки цього дня закриті, що Андрій Міронов пісню про цей день в кінофільмі “Діамантова рука” співав, що пісня називається “Острів невдачі”, одним словом, тримати телеглядача за, як би м’якше виразитися, людину досить недалеку.

На що пропонується клюнути? На гроші, які дістануться у разі правильної відповіді. Теоретично глядач може виграти від ста до п’ятисот гривень, а також зняти джек-пот, який підвищується протягом передачі — за годину — до двадцяти а то і більше тисяч. Закликальник (назвемо речі своїми іменами) демонструє шикарне віяло купюр кожні дві хвилини.

Але через десять хвилин перегляду і школяреві стане ясно, до чого ця несмішна клоунада. Навіщо телеглядачам дається 10, а то і 20 хвилин на рішення задачок, на які витрачається від сили 10 секунд? Так для того, щоб втягнути в гру більше телеглядачів, щоб ми номер студії, що починається на “8-900”, набирали частіше. На екрані хоча і дрібно, але чесно написано, що дзвінок або SMS обійдеться в шість гривень. Але це не значить, що ми додзвонилися, відповіли “ПОНЕДІЛОК” і одержали гроші. Ні. Додзвонюємося, кладемо трубку і чекаємо, коли подзвонить оператор. Зрозуміло, може і не подзвонити, тому що не тільки ми в цю гру граємо, а він вибирає випадковий номер телефону. Така ось нехитра схема: спритність рук, потік слів, прийом дзвінків і ніякого шахрайства. Як помічав американський сатирик Кин Хаббард, “ніщо так не дратує, як невимушене базікання людини, яка вас обраховує”.

“Обраховує”, “одурює” — немає різниці. Обман зухвалим чином проступає, коли після закінчення цих п’ятнадцяти хвилин в студію дзвонять нібито глядачі і відповідають невірно. Не дивуйтеся, якщо хтось замість “понеділка” скаже вівторок, замість “кульбаби” — канапка, або взагалі скаже таке, що ні на одну голову не налізатиме. Скажімо, є в “Зливі” традиційне завдання — підрахунок прямокутників, розташованих на екрані. Так от, востаннє їх 36 було, а відповіді давалися — від 2-х (!!!) до 42-х.

Ну до чого ж, мимовільно приходить в голову, недалекі телеглядачі! І ось в цій самій думці, яку формують в нашій свідомості автори, противний присмак передачі. “улюблені, дорогі, дзвоніть, ми так хочемо, щоб ви виграли великі гроші”, а за всією цією “щирістю” — цинічне лицемірство: “ви ж бачите, які йолопи дзвонять, ви ж розумніше, правда ж?” І на довірливих – розрахунок. Як не сумно, але схема працює, народ на приманки клює, на зарплату творчому колективу, мабуть, вистачає. Не клював би — хіба б виходила абсолютно невидовищна, яка не уривається жодною рекламою “Грошова злива” кожний Божий день та ще й двічі у вихідні? Якщо б збитковою була передача, хіба б так часто виходила? Ось тільки чи до особи таке “заробітчанство” “найчеснішому” каналу?

P.S. Особисто бачив точно таку ж передачу на телеканалі «Гравіс» пізно вночі, але, на щастя, не додзвонився.

Будьте пильними!

Share Button
!

правила коментування

Поділіться думками





реклама: